مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد:

ماهی کاراس تهدید جدی دریاچه نئور اردبیل

1398/08/01 - 11:50 - کد خبر: 4669 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: گونه ماهی کاراس تهدی جدی دریاچه نئور است که برای پاکسازی آن و ایجاد زمینه برای پرورش مجدد قزل آلا تلاش می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سعید شهند دیروز در گفت و گویی افزود: یکی از مهم”ترین تهدیدهای دریاچه نئور گونه مهاجم ماهی کاراس است که در سال ۸۴ در این دریاچه مشاهده و سبب تغییر اکو سیستم و زنجیره غذایی و از بین رفتن یکی از مهم”ترین گونه شاخص این دریاچه میگوی گاماروس شد.

وی اظهار داشت: از سال ۸۸ نیز پرورش ماهی قزل آلا که در بحث تنظیم اکوسیستم تالاب و گردشگری بسیار مهم بود به دلیل نبود گاماروس و توان رشد متوقف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: احیای دریاچه نئور نیازمند مطالعه و تحقیق است و از سال ۹۳ به طور جدی اقدامات اجرایی برای برگرداندن آن به حالت اولیه آغاز شده و امید است با توجه به تکمیل مطالعات و تاکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر این موضوع و کمک کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست این تالاب منحصر بفرد به سمت احیا پیش برود.

وی گفت: مدیریت زیست بومی تالاب نئور با همکاری ارگان”های اجرایی ذیربط و جوامع محلی پس از تدوین و طرح در شورای برنامه ریزی استان عملیاتی خواهد شد.

دریاچه نئور در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل در ارتفاع دو هزار و500 متری از سطح دریا واقع است و مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار دارد، عمق متوسط این دریاچه پنج متر است که در برخی مناطق عمیق”تر می”شود.

این دریاچه یکی از مناطق گردشگری استان اردبیل است.

انتهای پیام/

ماهی کاراس تهدید جدی دریاچه نئور اردبیل نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار