مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی خبر داد:

آغاز واگذاری اعیانی خانه ها در موقوفات متصرفی مراغه

1400/04/09 - 15:58 - کد خبر: 46656 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از آغاز واگذاری اعیانی خانه‌ها در موقوفات متصرفی مراغه خبر داد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: واگذاری اعیانی خانه‌ها در موقوفات متصرفی مراغه آغاز شد.
وی گفت: با صدور مجوز از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صدور سند به اعیانی یک هزار واحد مسکونی متصرفی در این شهر آغاز شده است.
حسینی افزود: این سندها در چهار موقوفه قبرستان آقالار، سیفلی کامدار در محله جودی آباد، حاجی حسین پاشا در کوی صفائیه  و کریم بیگ در خیابان اوحدی صادر خواهد شد.
وی اضافه کرد: به کسانی که تا 6 ماه آینده اقدام کنند  سند اعیانی در قالب اجاره به صورت رایگان واگذار می شود.
حسینی گفت: در 6 ماه دوم 15 درصد پذیره زمین اخذ و در 6 ماه سوم 30 درصد اخذ خواهد شد و پس از این فرصت سازمان اوقاف برای ساماندهی موقوفات براساس قانون اقدام خواهد کرد.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در این طرح به خانواده های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و سازمان‌های حمایتی تخفیف‌های ویژه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: با اجرای این طرح مشکل 50 ساله صاحبان خانه‌های این محله‌ها برطرف می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: صاحبان خانه های این موقوفات پس از دریافت سند می توانند نسبت به استفاده از تسهیلات بانکی، فروش و ساخت و ساز اقدام کنند.
حسینی افزود: متقاضیان با مراجعه به اداره اوقاف مراغه برای استفاده از مزایا وتخفیف های ویژه این طرح و عقد اجاره برای عرصه این موقوفات اقدام کنند.
انتهای پیام/
آغاز واگذاری اعیانی خانه ها در موقوفات متصرفی مراغه خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار