مشاور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی؛

عرضه مرغ در خارج از شبکه توزیع کشور به حداقل رسیده است

1400/04/09 - 11:22 - کد خبر: 46628 نسخه چاپی

نصر: مشاور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت و اپلیکیشن ثبت اطلاعات مبدأ تا مقصد، عرضه مرغ شفاف شده و عرضه گوشت سفید در خارج از شبکه توزیع در کشور به حداقل رسیده است.

به گزارش نصر، جمشید گل‌پور روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی نحوه ثبت اطلاعات گوشت مرغ درسامانه جامع تجارت وسامانه رهگیری در اردبیل، هدف اصلی از اجرای این طرح را شناسایی نقاط ضعف و انحراف در توزیع مرغ و شفافیت کار توزیع از مبدأ تا مقصد اعلام کرد و افزود: در همه استان‌ها اجرای این طرح زمینه‌ای را فراهم کرده تا عرضه مرغ در خارج از شبکه به حداقل رسیده و در کمترین زمان متخلفان شناسایی و اسامی آنها از این سامانه حذف و جلوی ادامه فعالیت آنها گرفته شود.
وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی اتحادیه کشتارکن‌ها  در استان‌ها با هماهنگی اتاق اصناف، بیان کرد: در این زمینه هیچ ممانعتی وجود ندارد و همکاران ما در سازمان ثبت در پشت دستگاه‌ها و اپلیکیشن طراحی شده به صورت دقیق فعالیت کشتارگاه‌ها، کشتارکن‌ها و خودروهای حمل گوشت سفید را رصد می‌کنند تا اختلالی در این فرآیند اتفاق نیفتد.
به گفته وی ، به هیچ وجه در این فرآیند قرار نیست افزایش قیمت مرغ اتفاق بیفتد و حتی شرکت پست در قبال ارائه خدمات برای فاکتورنویسی، ارسال مرسولات و همچنین امضاهای الکترونیکی هزینه‌ای را از کشتارگاه‌ها و واحدهای صنفی دریافت نخواهد کرد.
گلپور اضافه کرد: در آینده قرار است به صورت جامع و کامل این فرآیندها در قالب سامانه و بدون فرآیند حضوری و کاغذی انجام شود تا با رصد آنلاین ذبح مرغ در کشتارگاه‌ها و عرضه آن به بازار زنجیره توزیع و عرضه مشخص شده تا جلوی تخلفات احتمالی گرفته شود.
وی بیان کرد: در این فرآیند از حمل و نقل غیرقانونی بار مرغ به سایر استان‌ها نیز جلوگیری می‌شود که البته سیاست‌گذاری میزان کشتار، توزیع آن در مناطق مختلف و صدور مجوزهای صادراتی به خارج از استان بر عهده سازمان صمت در استان اردبیل است و قیمت‌گذاری نیز بر همین اساس انجام می‌شود.
مشاور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اظهار کرد: انتظار است در همه مراحل صدور فاکتور به نام و مشخصات افراد به ثبت برسد تا حتی یک مرغ نیز در خارج از این شبکه عرضه نشود.
گلپور از همکاری پست، اصناف و اتحادیه مرغ و ماهی قدردانی کرد و گفت: نرم‌افزار تعریف شده در این زمینه شفاف و روشن است و در همه استان‌ها به ویژه استان اردبیل تلاش بر بهبود این فرآیند با همکاری فعالان این بخش خواهد بود.
او ظهار کرد: اردبیل به عنوان سی‌امین استان کشور سامانه جامع پیوسته  تا کشتارگاه‌ها، واحدهای صنفی و خودروهای یخچال‌دار توزیع مرغ اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند تا به صورت الکترونیکی و با اپلیکیشن مجهز رصد روزانه تولید و عرضه مرغ را در این استان شاهد باشیم.
وی گفت: در کمتر از 24 ساعت باید هر چهار کشتارگاه اردبیل و همچنین فعالان کشتارکن، واحدهای صنفی و صاحبان خودروهای یخچال‌دار توزیع مرغ اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده تا  به صورت دقیق توزیع مرغ از مبدأ تا مقصد به شکل شفاف و روشن مورد رصد قرار گیرد.
انتهای پیام/
عرضه مرغ در خارج از شبکه توزیع کشور به حداقل رسیده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار