مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی؛

توسعه فضاهای فرهنگی مراغه به همراهی سازنده نهادها نیاز دارد

1400/04/08 - 20:00 - کد خبر: 46594 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود انسانی و هنرمندان مستعد در مراغه، توسعه فضاهای فرهنگی و هنری این شهرستان نیازمند همراهی و تعامل سازنده نهادهاست.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات موقوفه‌های فرهنگی مراغه افزود: فرهنگ و هنر همواره جزو مظلوم‌ترین بخش‌های بودجه‌ای کشور و استان و نیز شهرستان‌هاست و حتی در بخش هنر شاهد گل به خودی‌های بسیاری هستیم.
وی ادامه داد: تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد فضای یاس و ناامیدی در این بخش و افول فعالیت‌های هنری شود؛ بر همین اساس باید همه کمک کنند تا مشکلات پیش‌روی این بخش‌ها حل شود.
وی اضافه کرد: با وجود گذشت بیش از چهار دهه از پیروی شکوهمند انقلاب اسلامی، توجه شایسته‌ای به بخش های فرهنگی و هنری در آذربایجان‌شرقی نشده و آثار شاخص فرهنگی تدوین و اجرا نشده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مراغه به عنوان دومین شهر استان بیان کرد: هم‌اکنون سرانه فرهنگی و هنری این شهرستان مطلوب نیست و باید بیش از پیش توسعه یابد.
وی اظهار داشت: برای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری از طریق تعامل لازم با اوقاف و امور خیریه و شهرداری می‌توان گام‌های موثری برداشت.
«ناظمی» اضافه کرد: فعالیت انجمن‌های فرهنگی و هنری مهم‌ترین راهکار برای کشف و بهره‌گیری از استعدادهای ناب هنری است و باید از تامین فضای لازم برای فعالیت این انجمن‌ها حمایت شود.
فرهنگسراهای پنج‌گانه مراغه فرصتی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی است
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: پنج فرهنگسرای محلات در سطح این شهرستان وجود دارد که فرصت مهمی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.
سیدعلی موسوی سرمایه‌گذاری در بخش‌های فرهنگی و هنری را زمینه‌ساز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق عنوان کرد و افزود: فرهنگ‌سازی در سایر زمینه‌ها از جمله کمآبی و مشکلات اقتصادی و فرهنگی نیز از این طریق امکانپذیر است.
وی ادامه داد: هنرمندان با استفاده از ظرفیت‌های موجود بخش فرهنگ و هنر می‌توانند زمینه مساعدی برای برون‌رفت از مشکلات موجود در جامعه فراهم کنند.
فرماندار مراغه اضافه کرد: تعامل سازنده بین شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد و اوقاف و امور خیریه شهرستان برای حمایت از توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری از طریق تامین فضاهای فرهنگی و هنری ضرورت دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز با اشاره به اختلاف ملکی در موقوفه‌ای که از سوی انجمن سینمای جوان این شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: ۳۰۰ متر زیربنای موجود در این موقوفه از سال‌های گذشته در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد و این انجمن قرار گرفته است.
احمد دادرس فیاض افزود: با رفع مشکل این مجتمع فرهنگی و هنری در سایه تعامل بین نهادها، زمینه فعالیت و درخشش هنرمندان این انجمن مهیا می‌شود.
انتهای پیام/
توسعه فضاهای فرهنگی مراغه به همراهی سازنده نهادها نیاز دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار