مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا:

جهادسازندگی آذربایجان‌شرقی ۳۶۰ کارگاه اقتصادی را فعال کرد

1400/04/08 - 13:38 - کد خبر: 46571 نسخه چاپی

نصر: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا گفت: این مجموعه در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی تعداد ۳۶۰ کارگاه کوچک و متوسط را در اقصی نقاط استان فعال کرده است.

به گزارش نصر، سرهنگ محمد اسکندری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، توجه به ایجاد اشتغال در قالب طرح های اقتصادی را یکی از رویکردهای مهم بسیج سازندگی طی سال های اخیر بیان و اضافه کرد: بر همین اساس با فعال سازی کارگاه های فوق برای افزون بر ۸۵۰ تا ۸۷۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.
وی ایجاد قرارگاه مانع زدایی در امر تولید را جزو محورهای اصلی فعالیت های جهاد سازندگی آذربایجان شرقی در سال جاری برشمرد و اظهار داشت: در این راستا  تعداد ۲۵ کارگروه  تخصصی در حوزه صنعت و کشاورزی در آذربایجان شرقی، ایجاد و راه اندازی شده است که بررسی دقیق شرایط واحدهای مشکل دار از جمله مسئولیت های این کارگروه ها می باشد.
اسکندری ادامه داد: بر همین اساس تاکنون مسایل و مشکلات کارگاه های صنعتی به تعداد یکهزار و ۱۰۰ مورد احصاء شده است.
وی، توجه به برنامه های توسعه محور کمی و کیفی، معرفی محصولات قطب هر شهرستان و منطقه و ایجاد بازارچه های فروش و مصرف برای این محصولات همراه با برندسازی، حرکت شتابان در اعطای تسهیلات ویژه اشتغال و ایجاد کارگاه های کوچک در روستاهای دورافتاده را از جمله رئوس فعالیت های بسیج سازندگی آذربایجان شرقی در راستای سند ۱۰ ساله این مجموعه بیان کرد.
اسکندری، طرح جامع محرومیت زدایی را از دیگر طرح های اولویت دار بسیج سازندگی طی سالجاری بیان کرد و گفت: این طرح سه ساله با تفاهم نامه های دو و چندجانبه با نهادها و دستگاه های مختلف اجرایی و استانداری آذربایجان شرقی در دست اجرا است.
به گفته وی پارسال در این رابطه طرح های به ارزش ۷۷ میلیارد تومان با کمیته امداد امام خمینی برای اشتغالزایی اجرا شد و امسال نیز طرح هایی به میزان ۶۶ میلیارد تومان در قالب ۱۰ بند با همین مجموعه اجرا خواهد شد. 
اسکندری، عمده حوزه فعالیت بسیج سازندگی در زمینه محرومیت زدایی را مربوط به آب شرب، راه روستایی و طرح های بهداشتی و عمرانی دانست و افزود: سال گذشته در این رابطه تعداد یکهزار و ۱۴۰ عنوان طرح با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان اجرایی و تحویل اهالی روستاهای محروم شد.
وی آموزش تعداد ۸۲ هزار و ۲۳۵ نفر از روستائیان را از جمله اقدامات بسیج سازندگی آذربایجان شرقی برای توسعه کشاورزی و فعالیت های ترویجی بیان کرد که این آموزش اغلب توسط گروه های جهادی دانشگاهی و دانشجوئی به مورد اجرا گذاشته شده است.
رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در قالب اقشار مختلف به صورت جغرافیا و محله‌محور در این استان فعال هستند، افزود: این تعداد گروه جهادی علاوه بر فعالیت‌های محرومیت‌‍زدایی و عمران و آبادانی شهرها، روستاها و مناطق محروم استان، به دلیل شیوع ویروس کرونا در حوزه مقابله با گسترش این ویروس نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارند.
اسکندری تشکیل بسیج سازندگی را عاملی بسیار مهم و موثر در تولید ظرفیت‌های وسیع و بکر و خلاقیت‌های خاص در حوزه عمران و محرومیت‌زدایی از چهره روستاهای دورافتاده و حاشیه شهرهای مختلف دانست و اظهار داشت: بر همین اساس تمامی گروه‌های جهادی استان در قالب اقشار ۲۲گانه فعال بوده و با کمک مردم و خیران در بسیاری از بخش‌ها، کارنامه‌ای موفق و ماندگار از خود به یادگار گذاشته‌اند.
انتهای پیام/
جهادسازندگی آذربایجان‌شرقی ۳۶۰ کارگاه اقتصادی را فعال کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار