خبر/

۲۰درصد آزمایش‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت است

1400/04/08 - 11:41 - کد خبر: 46561 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۰ درصد آزمایش‌های کرونا در استان مثبت است.

به گزارش نصر، سیمین خیاط زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: روزانه حدود ۶ نفر در آذربایجان شرقی بر اثر کرونا فوت می شوند اما خوشبختانه هنوز سویه های جدید کرونا مثل هندی، انگلیسی و سایر سویه های جهش یافته تاکنون در استان شناسایی نشده است.  
وی افزود: با توجه به قرمز شدن تهران و برخی شهرهای اطراف آن و مشاهده سویه های جدید جهش یافته خطر انتقال این موارد از طریق مسافرت ها و مراودات وجود دارد البته روند شیوع بیماری و فوتی در آذربایجان شرقی تثبیت شده و کاهشی است اما هنوز شرایط بی خطر نشده است.  
خیاط زاده یادآور شد: با توجه به گرم شدن هوا و بستن در و پنجره ها برای استفاده از کولر در منازل احتمال شیوع بیماری به علت محدودیت فضا افزایش یافته البته کولر عامل شیوع بیماری نیست بلکه ویروس کرونا را به حرکت در می آورد و این گردش عامل بیماری می شود.  
هفت درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی بر ضد کرونا واکسینه شدند
خیاط زاده همچنین با اشاره به اینکه هفت درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند، گفت: واکسیناسیون دوز دوم واکسن چینی سینو فارم همچنان در استان ادامه دارد اما فعلا به علت نرسیدن دوز اول واکسن کرونا، واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال به بالا آغاز نشده است.
انتهای پیام/
۲۰درصد آزمایش‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار