معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

۵.۳ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل آذربایجان‌شرقی جابجا شد

1400/04/08 - 11:55 - کد خبر: 46554 نسخه چاپی

نصر: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سه ماهه نخست امسال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تن بار توسط ناوگان حمل و نقل استان جابجا شده است.

به گزارش نصر، کاظم تیمورزاده، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد افزایش یافته است، افزود: تعداد بارنامه صادره در این مدت بیش از ۳۸۲ هزار و ۵۰۰ برگ بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در این مدت، ناوگان حمل و نقل مسافر آذربایجان شرقی نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ۸۰۷ هزار و ۳۰۰ مسافر را در قالب بیش از ۱۲۰ هزار و ۷۰۰ سفر جابجا کرده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش نشان می دهد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی با یک هزار و ۴۰۴ مورد تخلف اضافه بار در راه های استان برخورد شده که این میزان ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.
تیمورزاده، تعداد پروانه عبور ترافیکی صادره در این مدت را ۲۲ هزار و ۵۰۰ مورد، اعلام و یادآوری کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، در زمان کنونی تعداد کل ناوگان باری دارای کارت هوشمند آذربایجان شرقی ۳۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه، تعداد رانندگان باری دارای کارت هوشمند ۳۷ هزار و ۵۰ نفر و تعداد اتوبوس ناوگان حمل و نقل مسافری استان ۶۹۳ دستگاه است.
۲۸۵ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری، ۶۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی در استان فعالیت می کنند.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
۵.۳ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل آذربایجان‌شرقی جابجا شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار