خبر/

نشست وزرای عدم تعهد در باکو با حضور ظریف آغاز شد

1398/08/01 - 10:22 - کد خبر: 4652 نسخه چاپی

نصر: نشست وزرای کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد با حضور وزیر امور خارجه ایران در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شد.

به گزارش نصر، نشست وزرای عضو جنبش عدم تعهد با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شد.

ظریف بدین منظور شب گذشته (سه”شنبه) راهی باکو شد و در بدو ورود به این شهر در اظهاراتی با بیان اینکه بیشتر تمرکز ما بر تقویت چند جانبه”گرایی است که علت اصلی تشکیل جنبش عدم تعهد است، اظهار کرد: امروز چند جانبه”گرایی از سوی آمریکا به شدت در معرض خطر قرار گرفته و لازم است کشورهای عضو عدم تعهد مبنای دیپلماسی و چند جانبه”گرایی را مورد توجه قرار دهند.

گفتنی است؛ وزرای جنبش عدم تعهد چهارشنبه و پنجشنبه (امروز و فردا)، اول و دوم آبان ماه (۲۳ و ۲۴ اکتبر) در باکو گرد هم می”آیند تا درباره سند نهایی اجلاس هجدهم به رایزنی بپردازند.

هجدهمین نشست سران جنبش عدم تعهد (NAM) هم قرار است جمعه و شنبه (۲۵ و ۲۶ اکتبر) سوم و چهارم آبان ماه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و به میزبانی «الهام علی اف» رئیس جمهور این کشور برگزار شود. حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در این نشست شرکت خواهد کرد.

نشست کارشناسان ارشد هم از دوشنبه ۲۹ مهر ماه به مدت دو روز (۲۹ و ۳۰ مهر ماه) برگزار و «غلامحسین دهقانی» معاون امور حقوقی و بین”المللی وزارت امور خارجه در رأس هیأتی به نمایندگی از جمهوری اسلامی در نشست کارشناسی جنبش عدم تعهد در باکو شرکت کرد.

ایران، ونزوئلا و آذربایجان در حال حاضر تروئیکای جنبش عدم تعهد را تشکیل می”دهند.

انتهای پیام/

نشست وزرای عدم تعهد در باکو با حضور ظریف آغاز شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار