وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

پوشش بیمه‌ای کامل خدمات «ناباروری»/ آیین‌نامه تعرفه خدمات پرستاری تصویب شد

1400/04/07 - 11:33 - کد خبر: 46500 نسخه چاپی

نصر: وزیر بهداشت از ارائه خدمات نازایی و ناباروی رایگان و پوشش بیمه‌ای کامل آن خبر داد و گفت:آیین نامه مربوط به تعرفه خدمات پرستاری به تصویب شورای عالی بیمه سلامت رسید.

به گزارش نصر، سعید نمکی،وزیر بهداشت ، اظهار داشت:امروز جلسه بسیار مهم شورا یعالی بیمه سلامت داشتیم که تصمیمات بسیار مهمی گرفته شد. یکی از مصوبات امروز این بود که باتوجه به وجود بانک شیرمادر در 11 بیمارستان کشور و توسعه آن در آینده در سایر بیمارستانها، مقرر شد بیمه ها این خدمات را برای نوزادان نارس تقبل کنند. 
وزیر بهداشت گفت: نوزادان نارس که در  بخش های NICU بیمارستانها نگه داری می‌شوند، آنهایی که از شیر مادر تغذیه نمی شوند و از شیر خشک یا سایر شیرها استفاده می کنند و درصد قابل توجهی از آنها دچار گرفتاری های شدید روده‌ای می شوند و حتی جان خود را از دست می‌دهند، قرار شد از خدمات بانک شیر مادر و افرادی که شیر خود را به صورت رایگان هدیه می‌کنند استفاده کنند و هزینه آنها از سوی بیمه‌ها پرداخت شود و فشاری بر جیب مردم وارد نشود. 
وی افزود: فرانشیز خدمات تشخیص زودرس سرطان را در بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت مصوب کردیم که رایگان شود و اگر از مسیر نظام ارجاع باشد، بتوانیم همه هزینه ها را پوشش دهیم. در مورد خدمات توانبخشی به عنوان خدماتی که تا کنون تحت پوشش بیمه ها نبود، مقرر شد که در بیمه سلامت و همچنین بیمه نیروهای مسلح، تحت پوشش بیمه قرار گیرد. 
وزیر بهداشت یادآور شد: تست NIPT برای تشخیص ناهنجاری‌های جنینی تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفت. حدود سه هزار مرگ و میر به دلیل انجام نشدن این تست پرریسک و سقط جنین در سال داریم که انجام این تست مرگ و میرها را کاهش دهد و در راستای افزایش جمعیت و نگه داشتن صحیح جنین در طول دوران بارداری، کمک کند. 
نمکی خاطرنشان کرد: بستری موقت و بحث آن در اورژانس‌ها مطرح بود تا بحال افرادی که در اورژانس‌ها، بستری موقت می‌شدند، حدود 70 درصد از هزینه‌های آنها را بیمه ها و 30 درصد را بیماران پرداخت می‌کردند که امروز مصوب شد پرداخت از جیب بیماران از 30 درصد در همه اورژانس‌ها به 10 درصد تنزل پیدا کند. 
وی تاکید کرد: خدمات نازایی و ناباروری در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مقرر شد از طریق بیمه‌ها کل این خدمات به شکل رایگان انجام شود و پرداخت آن را بیمه‌ها تقبل کردند. 
وزیر بهداشت تصریح کرد: برای حمایت از جامعه شریف پرستاری، آیین نامه مربوط به تعرفه خدمات پرستاری که 14 سال بر زمین مانده بود و در طول چندماه گذشته، کار کارشناسی دقیقی در مورد آن انجام شده بود، به تصویب شورای عالی بیمه سلامت رسید و تعرفه تمامی خدمات پرستاری در طول این مدت با کار دقیق کارشناسی، مشخص شد و با تصویب شورای عالی بیمه سلامت برای تایید در هیات وزیران، به دولت ارسال شد که نشانی از پاسداری و قدردانی از خدمات پرستاران است که قطعا نمی‌شود با هیچ عامل و انگیزه مالی، خدمات، زحمات و حماسه‌های آنها را جبران کرد. 
 نمکی افزود: امیدواریم که به عنوان انسان قدرشناسی از دولت و کارگزاران نظام و همانگونه که مقام معظم رهبری نیز دستور فرموده بودند که این بحث را به سرانجام برسانیم، توانسته باشیم انجام وظیفه کنیم.
انتهای پیام/
پوشش بیمه‌ای کامل خدمات «ناباروری»/ آیین‌نامه تعرفه خدمات پرستاری تصویب شد خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار