رئیس کل دادگستری استان؛

۹۵ درصد ابلاغ‌های قضائی در آذربایجان‌شرقی الکترونیکی است

1400/04/05 - 21:46 - کد خبر: 46415 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح‌ تحول در قوه قضاییه، گفت: هم‌اکنون حدود ۹۵ درصد از ابلاغ‌های قضائی استان الکترونیکی شده و به واسطه آن زمینه صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های اداری فراهم شده است.

به گزارش نصر، موسی خلیل‌اللهی روز شنبه در آیین افتتاح دادگاه عمومی بخش سراجوی مراغه افزود: هرساله حدود ۲.۵ میلیون ابلاغ قضائی توسط محاکم مختلف در آذربایجان‌شرقی صادر می‌شود که با راه‌اندازی سامانه «ثنا» طی سال‌های اخیر و الکترونیکی شدن ابلاغ‌ها و احکام، در مصرف بیش از پنج میلیون برگ قضائی و تردد بیش از حد در محاکم صرفه‌جویی می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین با راه‌اندازی دادرسی الکترونیک، هم‌اکنون ۸۰ درصد از دادرسی‌های محکم قضائی استان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه رصد رضایتمندی از دستگاه قضائی، اضافه کرد: در حال حاضر و بر اساس آمار این سامانه، ۷۶ درصد از مراجعان به دستگاه قضائی از خدمات دادگستری‌ها و محاکم قضائی استان رضایت دارند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی بیان کرد: ایجاد تحول در دستگاه قضائی با هدف تکریم و حفظ احترام ارباب رجوع در محکام انجام می‌شود و راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک نیز در این راستا و برای دسترسی آسان مردم به خدمت قضائی انجام می‌شود.
خلیل‌اللهی اضافه کرد: ایجاد فضای فیزیکی مناسب در مناطق محروم نیز از رویکردهای دستگاه قضائی برای ایجاد بستر لازم برای دسترسی آسان مردم به مدیران قضائی و خدمات‌دهی مناسب به شمار می‌رود که احداث ساختمان دادگاه عمومی در بخش سراجوی مراغه اقدامی در این راستاست.

ایجاد زیرساخت‌ در مناطق محروم اقدامی در جهت توزیع عادلانه امکانات است
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌ در مناطق محروم اقدامی در راستای توزیع عادلانه امکانات به شمار می‌رود و در دستور کار مسئولان قرار دارد. 
سیدعلی موسوی افزود: متاسفانه توسعه نامتوازن امکانات و زیرساخت‌ها در برخی مناطق کشور وجود دارد و این امر در بخش سراجوی مراغه نیز به خوبی احساس می‌شود.
وی ادامه داد: برای رفع محرومیت‌ها و توسعه متوازن در این بخش و منطقه «قوری‌چای» غربی، اقدمات موثری برای بهسازی راه‌های روستایی انجام شده و شاهد بهره‌مندی مردم روستایی از دسترسی آسان به امکانات مرکز شهرستان هستیم.
وی با بیان اینکه بیشترین تلفات جانی در محور مراغه – هشترود مربوط به ۴۵ کیلومتر متصل به مراغه است، اضافه کرد: هم‌اکنون قطعه‌های واقع شده در این بخش از آزادراه مراغه- هشترود از حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزکی برخوردار است و با تخصیص حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت و سرمایه‌گذار طرح، امید است تا پایان فصل کاری این قطعه‌ها به بهره‌بردرای برسد.
وی با اشاره به راه‌اندازی دادگاه عمومی بخش سراجو نیز افزود: با بهره‌برداری از این دادگاه، شاهد کاهش تردد به محاکم قضائی مراغه و کم شدن سوانح احتمالی در محورهای مواصلاتی و تحمیل هزینه‌های ترافیکی به مردم این منطقه خواهیم بود.
تامین نیروی انسانی برای دادگاه عمومی بخش سراجو دراولویت قرار گیرد
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این آیین گفت: با وجود راه‌اندازی دادگاه عمومی بخش سراجو، تجهیز و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن باید مورد توجه دستگاه قضائی قرار گیرد.
آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی افزود: با توجه به خدمت‌رسانی این دادگاه به روستاها و شهر خداجو، توسعه این دادگاه در آینده نزدیک نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اهمیت کار قضاوت در جامعه اسلامی، اضافه کرد: اجرای حدود الهی در آیات و روایات مورد تاکید بوده و از جایگاه بسیار مهمی در شرع و قوانین اسلامی برخوردار است.

دادگاه خراجو به ۹۹ روستا و شهر خداجو خدمات می‌دهد
رئیس دادگستری مراغه نیز گفت: دادگاه عمومی بخش سراجو در زمینی به مساحت ۵۰۷ مترمربع و با زیربنای ۳۴۰ مترمربع احداث شد و به اهالی ۹۹ روستای بخش سراجو و شهر خداجو خدمات خواهد داد.
فرهاد خاکپور افزود: بر همین اساس خدمات قضائی این دادگاه به حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت ثابت و ۳۰ هزار نفر از جمعیت متغیر و فصلی بخش سراجو ارائه می‌شود.
وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این دادگاه، ورودی پرونده‌ها به دادگستری مراغه به میزان ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.
انتهای پیام/
۹۵ درصد ابلاغ‌های قضائی در آذربایجان‌شرقی الکترونیکی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار