افزایش بلیت هواپیما در دستور کار نیست؛

وزیر راه: ۵۵ هزار کامیون بالای ۴۹ سال عمر در جاده ها تردد دارند

1400/04/05 - 20:35 - کد خبر: 46409 نسخه چاپی

نصر: وزیر راه و شهرسازی چند روز بعد از حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سربازان، گفت: برنامه نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده‌ای کُند پیش می‌رود که در این خصوص دو نهاد مربوطه در امر نوسازی باید پاسخگوی معطلی و نتیجه ندادن طرح نوسازی در کشور باشند.

به گزارش نصر، «محمد اسلامی» بعدازظهر امروز (شنبه-پنجم تیرماه) و در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری در بخش مسکن، در جمع خبرنگاران درباره علت واژگونی اتوبوس خبرنگاران، افزود: امروز جلسه فوق‌العاده کمیسیون عالی ایمنی راه‌ها را برگزار کردیم تا علت حادثه را بررسی کنیم. قرار است گزارش نهایی را مرور و دلیل اصلی این تصادف را اعلام خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا نوسازی ناوگان جاده‌ای تا این اندازه کُند انجام می‌شود در حالی که در بخش جاده‌ای با تحریم خاصی مواجه نیستیم، تصریح کرد: نوسازی ناوگان یکی از ضرورت‌هاست و چندین سال است که وزارت راه پیگیر نوسازی ناوگان است و منابع خود را برای نوسازی اختصاص داده است.

وجود ۵۵هزار کامیون بالای ۴۹ سال در کشور
اسلامی با بیان اینکه ۵۵ هزار کامیون بالای ۴۹ سال در کشور داریم، اظهار داشت: ما یک برنامه مدون داریم و با کارخانجات قرارداد منعقد کردیم. نتیجه‌ای حاصل نشده است و باید توضیح دهند چرا در اجرای قراردادها اهتمام ویژه ندارند و باید مشکلات خود را مطرح کنند.
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: معدل عمر ناوگان حمل ونقل جاده ای در بخش بار و مسافر حتما باید کاهش یابد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، اکنون معدل عمر ناوگان در بخش اتوبوس حدود ۱۱ سال و مینی‌بوس ۲۴ سال است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش سواری روی مرز مجاز هستیم و نوسازی بهتر صورت گرفته است.
وی به وضعیت کامیون‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: قانون اجازه واردات کامیون‌های سه ساله را داده است اما در نوسازی کامیون سرعت لازم را نداریم. امیدواریم دستگاه‌های مربوط اجازه دهند یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون که یکسال است در گمرک مانده، بالاخره ترخیص شوند و بیش از این مردم را معطل نکنند. کارخانجاتی چون ماموت و ایران دیزل خودرو نیز پای قرارداد خود باشند. 

افزایش بلیت هواپیما در دستور کار نیست 
وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش چراغ خاموش قیمت بلیت هواپیما نیز به خبرنگاران گفت: افزایش بلیت هواپیما نداشتیم و شورای عالی هم هنوز افزایش قیمت بلیت هواپیما را تصویب نکرده است. 
اسلامی در پاسخ به گرانی اخیر بلیت هواپیما در برخی مسیرها از جمله مسیر تهران- مشهد، گفت: قیمت بلیت هواپیما متاثر از عرضه و تقاضا است و دولت تکلیف قیمت‌گذاری ندارد؛ با این حال سال گذشته به دلیل اینکه نظام منطقی بر قیمت  بلیت حاکم باشد، در شورای عالی اعمال نظارت کردیم. افزایش قیمت بلیت نیز فعلا در دستور کار نیست.
انتهای پیام/
وزیر راه: ۵۵ هزار کامیون بالای ۴۹ سال عمر در جاده ها تردد دارند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار