رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی مطرح کرد:

ممانعت دادگستری استان از بیکاری کارگران

1400/04/03 - 11:39 - کد خبر: 46298 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: دادگستری آذربایجان‌شرقی در۲ سال گذشته با پیگیری اسناد مربوط به اقتصاد مقاومتی مانع از بیکار شدن یک هزار و ۶۰۰ نفر در استان آذربایجان‌شرقی شد.

به گزارش نصر، خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در نشست با صنعتگران استان بمناسبت هفته قوه قضائيه در سهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی گفت: توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و حرکت در مسیر منویات مقام رهبری مبنی بر رونق تولید و مانع زدایی از بخش تولید، یکی از اولویت‌های بسیار محوری دستگاه قضایی است و دادگستری آذربایجان شرقی بر همین اساس جلسات منظم و مستمری را طی سال‌های اخیر برگزار کرده است.
او اظهار کرد: بر همین مبنا تاکنون ۱۷۰ فقره درخواست کمک از سوی کارخانه‌ها و واحد‌های مختلف تولیدی و صنعتی استان به دادگستری ارسال شده است که برای بررسی مشکلات این تعداد واحد ۴۱ جلسه تخصصی برگزار شده و بر اساس نوع درخواست‌ها تاکنون ۶۰۰ فقره مکاتبه و نامه نگاری با سازمان‌های مختلف برای حل مشکالات مزبور به انجام رسیده است.
خلیل اللهی اضافه کرد: ۱۲۴ مورد کمک به کارخانه‌های مشکل دار، ۵۶ مورد کمک برای تقسیط بدهی‌های معوق واحد‌های تولیدی با بانک‌های عامل، ۴۲ مورد ممانعت از واگذاری واحد‌های تولیدی به سایرین و جلوگیری از بیکاری کارگران، پنج مورد فرصت برای راه اندازی واحد‌های صنعتی و تولیدی از شهرک‌های صنعتی استان ۶ مورد حل مشکلات مالیاتی واحد‌های تولیدی و ۲ مورد حل مشکلات به وجود آمده بین صنایع غذایی استان با دانشگاه علوم پزشکی از جمله دستاورد‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری آذربایجان شرقی است.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه  دادگستری آذربایجان شرقی مانع از تعطیلی ۶۵ کارخانه و واحد تولیدی و صنعتی شد، گفت: در این کارخانه‌ها بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر مشغول کار بودند که اگر اقدامات دادگستری نبود، این رقم به تعداد بیکاران استان افزوده می‌شد که علاوه بر لطمات اقتصادی از نظر ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی نیز مخاطره‌ای جدی برای کشور و استان بود.
او گفت: دستگاه قضایی استان با ورود به موقع خود به موضوع واحد‌های ورشکسته نه تنها مانع از بیکاری کارگران آن‌ها شده است، بلکه در حال حاضر برخی از این واحد‌ها جزو صنایع موفق استان شده اند و علاوه بر صادرات در داخل کشور نیز مشتریان دائمی برای خود پیدا کرده اند.
انتهای پیام/
ممانعت دادگستری استان از بیکاری کارگران نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار