گزارش نصر/

درد بی پایان مسکن مهر گیلک آباد سراب!

1400/04/03 - 10:40 - کد خبر: 46288 نسخه چاپی

نصر: احداث مسکن مهر گیلک آباد سراب ۱۳ سال پیش کلید خورد و بعد از مشکلات متعدد تنها نزدیک به دو سال است متقاضیان این آپارتمان ها سکونت خود را آغاز کردند، اما دل دردمند اهالی این مجتمع آرام نگرفت و اینبار نیز مشکل شبکه آب و فاضلاب گریبان ساکنین این مجتمع را گرفت.

به گزارش نصر، مسکن مهر مجتمع‌های مسکونی هستند که با هدف ایجاد توان خرید واحد آپارتمانی و رفاه بیشتر قشرهای کم درآمد توسط دولت در سراسر کشور احداث شدند، مسکن مهر ۲۲۴ واحدی ۱۴ بلوک "گیلگ آباد سراب" نیز جز این طرح بود ‌که ۱۳ سال پیش کلید خورد، متقاضیان این آپارتمان ها در شهرستان سراب سالهاست که چشم انتظار تحویل این واحد ها بودند که به علت وجود مشکلات متعدد و ناهماهنگی دستگاه های اجرایی مدام به تعویق می افتاد.
 
پس از گذشت چندین سال از آغاز احداث این آپارتمان ها، خبر اتمام ساخت ۲۲۴ واحدها منتشر شد اما همچنان به دلیل مشکلات زیرساختی از جمله انشعابات آب و فاضلاب، واحدها به متقاضیان تحویل داده نمی شد، تا اینکه در دو سال گذشته با توجه به افزایش بی رویه قیمت مسکن و آمار و ارقام نجومی اجاره بهاء منزل در سراب، متقاضیان مسکن مهر گیلک آباد بصورت جدی خواهان تحویل واحدهای خود برای سکونت شدند.
 
طبق اخبار منتشر شده در سال ۹۸، فرماندار سراب عدم تکمیل شبکه فاضلاب طرح مسکن مهر گلیگ آباد، را یکی از دلایل تاخیر در تحویل این آپارتمان ها خواند و خواستار حل این مشکل از سوی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، نسبت به حل آن در کوتاه ترین زمان ممکن شد.
 

 
گزارش ها حاکی  است، شهریور ماه سال ۹۸ همزمان با گرامیداشت هفته دولت عملیات اجرایی توسعه شبکه فاضلاب مسکن مهر گلیک آباد سراب و ایستگاه پمپاز آغاز شد و علیرضا ایمانلو مدیر عامل شرکت آبفا آذربایجان شرقی در خصوص مشخصات اجرای طرح‌ها گفت: این پروژه بمنظور جمع آوری فاضلاب مسکن مهر گلیک آباد آغاز شده است و به طول ۱۸۰۰ متر تا تصفیه خانه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰۰۰ میلیون ریال اجرا خواهد شد و تعداد ۲۲۴ واحد خانوار مسکن مهر و همچنین خانوارهای ساکن در مسیر از این طرح بهره مند خواهند شد.
 
این گزارش می افزاید، در ظاهر زیرساخت انشعابات شبکه فاضلاب این مسکن مهر که فاصله چندانی هم با تصفیه خانه ندارد، تکمیل شد اما همچنان شائبه هایی در دلیل عدم تحویل این واحدها به متقاضیان وجود داشت و علت مشکل در انتقال فاضلاب به تصویه خانه اعلام شد.
 
در پی اعتراض متقاضیان، جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر گیلک آباد و طرح فاضلاب اردیبهشت ماه سال ۹۹ باحضور فرماندار سراب، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، مدیران ادارات مربوطه و نمایندگان صاحبان آپارتمان های مسکن مهر برگزار گردید و تعدادی زیادی از این واحدها به صاحبان آنها تحویل داده شد و سکونت خود را در این محل آغاز کردند.
 
اکنون با گذشت بیش از دو سال از سکونت متقاضیان در مسکن مهر گیلک آباد و انتظاری ۱۳ ساله جهت داشتن سقفی برای زندگی، همچنان اهالی درگیر مشکل انشعابات فاضلاب این طرح هستند.
 
بررسی ها نشان می دهد مسیر انشعاب فاضلاب این مسکن مهر که تا تصفیه خانه فاصله ای ۱۸۰۰ متری دارد از اراضی پشتی این مجتمع گذر می کند و ساخت آن نیز تکمیل شده بود، اما پس از مدتی چندی از صاحبان زمین کشاورزی پیرامون مجتمع، احداث شبکه فاضلاب در این مسیر را تعرض به زمین کشاورزی شخصی خود که دارای سند مالکیت نیز هست، اعلام کردند و پس از مدتی اهالی شاهد تخریب چندی از چاهک های فاضلاب شدند که سبب قطع اتصال فاضلاب به تصفیه خانه شده است.
 
همین امر سبب شده است، فاضلاب مجتمع مسکونی مسکن مهر گیلک آباد در لایه های زیرزمینی زمین های کشاورزی نشست کند و با گرم شدن هوا بوی نامطبوع کل محوطه را در برگیرد.
 
در حال حاضر، حل نشدن مشکل فاضلاب، وجود معارض در زمین های کشاورزی شخصی پیرامون این مجتمع، از مهم ترین علل تاخیر در تکمیل طرح است، که باری دیگر سبب اعتراض ساکنین این مسکن مهر شده است و از طرفی قطعا آلودگی ایجاد شده توسط فاضلاب تصفیه نشده به مرور زمان به اراضی کشاورزی، آسیب خواهد زد.
 
باتوجه به اینکه صاحبان این آپارتمان‌ها بعد از گذشت ۱۳ سال در اوضاع نابسامان قیمت مسکن، موفق به سکونت شدند، از مسئولین درخواست دارند که برای حل این مشکل به رنج آن‌ها پایان دهند.
 
این گزارش می افزاید، تامین آب، برق، گاز و سایر نیازهایی از نیازهای اساسی واحدهای مسکونی است،
اکنون تعیین تکلیف و رفاه اهالی مسکن مهر گیلک آباد سراب وابسته به تکمیل فاضلاب شبکه جمع آوری فاضلاب این مجتمع و رفع مشکل تعرض به اراضی است.
 
انتهای پیام/
 
درد بی پایان مسکن مهر گیلک آباد سراب! گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار