مدیر کل سلامت شهرداری تبریز مطرح کرد:

افتتاح بازارچه های مختص بانوان در تمام مناطق شهرداری تبریز

1400/04/03 - 09:41 - کد خبر: 46278 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل سلامت شهرداری تبریز از برنامه ریزی برای افتتاح بازارچه های کارآفرینی بانوان در تمام مناطق شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، محمد حسین حسن زاده در آئین برگزاری اولین ورک‌شاپ صنایع دستی کارآفرینی با بیان این مطلب افزود: بازارچه زنان و بانوان شهرداری تبریز چندین سال است که با هدف توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار، آسیب پذیر و نان‌آور استان فعالیت می کند.
وی اظهار کرد: شناسایی مستقیم بانوان سرپرست خانوار دشوار است و به همین علت واگذاری غرفه ها به واسطه معرفی سازمان های خیریه و مردم نهاد دارای مجوز صورت می گیرد.


 
حسن زاده با اشاره به رویکرد جدید این مجموعه در حمایت از بانوان کارآفرین گفت: بخش قابل توجهی از بانوان حاضر در این بازارچه را افراد کارآفرین تشکیل می دهند و با این اقدام برای تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار ایجاد اشتغال می شود‌.
وی با بیان اینکه این بازارچه از نظر موقعیت در یکی از قسمت های پر تردد شهر واقع شده است، افزود: علیرغم این موقعیت ویژه، بازارچه بانوان آنچنان که باید و شاید شناخته شده نیست و رسانه ها می توانند با معرفی این مجموعه از زنان توانمند استان حمایت کنند.
مدیر کل سلامت شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: خرید از این بازارچه زمینه علاوه بر اینکه جنبه حمایتی از بانوان را دارد، فرصت ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان را فراهم می کند.


 
وی در خاتمه از همشهریان خواست تا با خرید از این بازارچه، علاوه بر رفع نیاز خود، لذت بردن نان حلال به سفره های بانوان استان را تجربه کنند.

حمایت شهرداری از بانوان توانمند استان
مدیر امور بانوان شهرداری تبریز هم در مراسم افتتاح  با بیان اینکه این بازارچه دارای ۲۱ مغازه است، افزود: بانوان حاضر در این مجموعه را زنان سرپرست خانوار و کارآفرین تشکیل می دهند.
جمیله خبازیان تاکید کرد: علیرغم اینکه ظاهرا ۲۱ نفر در بازارچه حضور دارند، اما به واسطه کارآفرین بودن این بانوان، به صورت غیر مستقیم برای بیش از ۳۰۰ خانم ایجاد اشتغال شده است.


 
وی با اشاره به توانمندی های بانوان در عرصه های مختلف، گفت: صنایع دستی و هنرهای مختلف بانوان در این بازارچه عرضه شده است.
خبازیان با تاکید بر رعایت محدودیت های کرونایی، از برگزاری جشنواره تابستانه و ورک‌شاپ ها در پارک‌ بانوی مهر به منظور رونق گرفتن این بازارچه خبر داد.
وی گفت: همانطور که می دانید معیشت اولویت اصلی خانواده ها و به خصوص بانوان است، زنان امروزی هم‌پای مردان سعی در رفع دغدغه‌های خانواده دارند .


 
خبازیان تصریح کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با توجه به ابلاغیه وزارت کشور حمایت از ایجاد فرصت های شغلی برای بانوان را از وظایف خود می داند و سعی در توانمندسازی هرچه بیشتر بانوان دارد.
انتهای پیام/
افتتاح بازارچه های مختص بانوان در تمام مناطق شهرداری تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار