رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

فرد گرمازده، استامینوفن مصرف نکند

1400/04/02 - 16:42 - کد خبر: 46251 نسخه چاپی

نصر: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر این‌که به هیچ وجه از استامینوفن برای کاهش تب استفاده نشود، گفت: با توجه به گرم شدن هوا و احتمال بروز گرمازدگی از شهروندان خواست از فعالیت سنگین و طولانی در طول روز خودداری و با مشاهده علائم اقدامات اولیه راشروع کنند.

به گزارش نصر، فرزاد رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، علائم اولیه گرمازدگی را سردرد، سرگیجه، تعریق، گیجی، افت فشار، ضعف، کم ادراری، گرفتگی عضلانی وتهوع و کاهش هوشیاری عنوان کرد و افزود: گرمازدگی یک وضعیت اورژانسی تلقی می‌شود و چنانچه این علائم در فردی مشاهده شد باید اقداماتی از جمله به پشت دراز کشیدن و قراردادن پاها بالاتر از سطح بدن، مایعات خنک و درصورت هوشیار بودن، استفاده از پنکه برای خنک کردن بدن؛ درآوردن لباس ها و استفاده از دستمال خیس و خنک در زیربغل و کشاله ران و پیشانی انجام گیرد.
وی ادامه داد: یک قاشق چایخوری نمک  داخل یک لیتر آب کمک موثری بهبود وضعیت بیمار می‌کند و حتما عضلات دچار گرفتگی را در وضعیت استراحت قرارداده و از جابجائی آن خودداری کنند.
 به گزارش روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی، درحالت طبیعی تعریق و تبخیر باعث حفظ دمای طبیعی بدن می شود ولی شرایطی از جمله قرار گرفتن در هوای گرم که منجر به افزایش دمای بدن بیش از 38درجه می شود و باید فوری اقدامات درمانی اولیه تا بهبودی انجام شود و درصورت نیاز از اورژانس 115 کمک بخواهند.
استفاده از عینک آفتابی وکلاه لبه دار واستفاده از کرم‌های ضدآفتاب تاثیر مناسبی دارند و مصرف مایعات مناسب حتی درصورت تشنه نبودن در روزهای گرم فراموش نشود.
انتهای پیام/
فرد گرمازده، استامینوفن مصرف نکند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار