مدیر عامل ستاد دیه استان در غرفه نصر مطرح کرد:

خانواده های متوفی در آذربایجان شرقی 131 زندانی را آزاد کردند

1398/07/30 - 18:54 - کد خبر: 4624 نسخه چاپی

نصر: رئیس ستاد دیه استان گفت: سنت حسنه ای که توسط خانواده های متوفی در شهر تبریز صورت آزادسازی 131 زندانی به جای برگزاری مراسمات ترحیم است.

به گزارش نصر، رسول تقی پور با حضور در غرفه آژانس خبری تحلیلی "نصر" در دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی، از تلاش های نصر در عرصه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در حوزه آزاد سازی زندانیان قدردانی کرد.

 تقی پور افزود: سنت حسنه ای که در شهر تبریز توسط خانواده های متوفی صورت گرفته، پرداخت هزینه های ولیمه برای متوفی به ستاد دیه استان بابت آزادی زندانیان است که از مجموع مبالغ پرداختی توسط 214 خانواده مراجعه کننده، 131 زندانی آزاد شدند.

وی خاطر نشان کرد: چنین آماری در سایر استان ها بی سابقه است و در این باره می بایست از "نصر" سپاسگزار بود و می توان به جرات گفت که نصر یکی از رسانه های توانمند استان است.

وی افزود: از نصر می خواهیم بزرگان شهر و مردم را تشویق کنند تا در مراسمات ترحیم و تشییع ولیمه ندهند. چه ضرورتی دارد تا همه را برای ولیمه متوفی دعوت کنیم؟

در سنت های قدیمی خانواده متوفی یک هفته کار نمی‌کرد، به آشپزخانه نمی رفت و دیگران کارهایش را انجام می دادند، متاسفانه امروزه این سنت دیرینه به بدترین شکل ممکن صورت می پذیرد.

تقی پور با اشاره به توانمندی های رسانه ها افزود: رسانه ها می‌توانند در راستای این فرهنگ سازی موثر باشند و نصر به عنوان رسانه ای موفق نقش مهمی را در راستای تحقق این رسالت ایفا می کند.

تقی پور گفت : در سال جاری وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد، افراد می‌توانند با کمک به  ستاد دیه و ارائه اسناد کمک های خود به این ستاد از پرداخت مالیات معاف شوند.

مدیر عامل ستاد دیه استان در پایان خاطرنشان کرد: موکب ولیة الله تبریز در ماه محرم 22 زندانی را آزاد کرد که این آمار در کل کشور بی سابقه است.

انتهای پیام/

خانواده های متوفی در آذربایجان شرقی  131 زندانی را آزاد کردند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار