خبر/

درخشش مربی تبریزی در عرصه های جهانی

1400/04/02 - 14:29 - کد خبر: 46239 نسخه چاپی

نصر: مهرداد مرادی قهرمان و مربی شیرجه و ژیمناستیک تبریزی با هدایت تیم شیرجه ترکیه و آنکارا توانسته در رده جوانان یکی از ورزشکاران خود را راهی مسابقات تیم ملی کند.

به گزارش نصر، شیرجه یکی از ورزش‌ های آبی است. مورخان بر این باورند که تاریخ مسابقات شیرجه به کشور یونان باستان بازمی‌ گردد، ولی تنها اطلاعی که دراین ‌باره وجود دارد مربوط به نقوش مقبره ‌ای در شهر ناپل در کشور ایتالیا است که قدمت آن به ۲۵۰۰ سال می‌ رسد.
ورزشکاران رشته شیرجه چه از ارتفاع بلند شیرجه روند و چه از ارتفاع کوتاه جزء شجاع ترین و هنرمندترین ورزشکاران به حساب می آیند و هماهنگی عصب و عضله زیادی را نیاز دارند چرا که جهش آنان از سکوی 10 متری انرژی کافی برای رسیدن به سرعت 55 مایل در ساعت را در لحظه برخورد با سطح آب را فراهم می کند.


 
"مهرداد مرادی" متولد 1374 رشته تربیت بدنی در تبریز است. این مربی تبریزی که تيم شيرجه تركيه را برعهده دارد، توانسته در رده جوانان یکی از ورزشکاران خود را راهی مسابقات تیم ملی کند. همچنین وی در مسابقاتی که در کشور صربستان شهر بلگراد برگزار شد، توانست با درخشش شيرجه رو، خود با کسب 1 مدال طلا و 2 مدال برنز به کار خود در این دوره از مسابقات پایان دهد.
وی در گفت و گو با خبرنگار نصر اظهار کرد: از 5 سالگی ژیمناستیک تا 13 سالگی کار می کردم و از 13 تا 17 ژیمناستیک و شیرچه را باهم ادامه می دادم. از 14 سالگی به تیم ملی شیرجه راه پیدا کردم و از 20 سالگی به بعد در تبریز حرفه مربیگری را آغاز کردم تا اینکه موفقیت های من در ایران باعث شد تا کشورهای همسایه از جمله ترکیه درخواست مربیگری و راهیابی تیم شیرجه نوجوانان و جوانانشان را به عهده بگیرم. در حال حاضر نزدیک 4 سال است که به عنوان مربی در ترکیه و سرمربی تیم شیرجه ر آنکارا فعالیت می کنم.
سرمربی تیم شیرجه آنکارا افزود: شیرجه را از آقای شکول یاد گرفتم و به اینجا رسیدم در سال 83  مقام اول قهرمان کشوری ژیمناستیک و شیرجه را همزمان کسب کردم که کسب ایننوع مقام نوعی رکورد محسوب می شد چرا که تا الان هیچ کس نتوانسته در دو رشته هم زمان مقام اول قهرمانی را ازان خود کند؛ در مسابقات جهانی شرکت کردم و چند دوره مقام های قهرمانی و آسیایی شیرجه را در سال 2010 در کشور سنگاپور کسب کرده ام.


 
مرادی ابراز کرد: در وضعیت کرونایی فعالیت بسیاری از گروه های سنی در رده های مختلف شیرجه و شنا به تعدیل افتاد که انتظار می رفت هیئت شیرجه و شنا کشور از قهرمانان کشوری به خوبی حمایت می کرد.
وی با بیان اینکه به دنبال ارتقاء تیم شیرجه ترکیه هستم، افزود: برای مسابقات بین المللی و مسابقات جهانی شیرجه آماده می شویم؛ برنامه و هدف من رسیدن به مدال المیپک و مسابقات جهانی شیرجه است.
این مربی تبریزی که هدایت شیرجه ترکیه را برعهده دارد تصریح کرد: در تیم جوانان و نوجوانان ترکیه 2 سال پشت سرهم قهرمان ترکیه بودیم و 1 نفر از شیرجه کاران این تیم ها در مسابقات بین المللی راهی تیم ملی شد؛ همچنین یک ماه دیگر در کشور بلغارستان مسابقات بین المللی برگزار خواهد شد که 8 نفر از شیرجه کاران ما به آن مسابقه اعزام خواهند شد.
مرادی به مصائب رشته شیرجه اشاره کرد و گفت: اگر کسی بخواهد در رشته شیرجه موفق شود باید ابتدا ژیمناستیک کار باشد وگرنه آسیب های زیادی خواهد دید, همچنین سرعتی که اگر در هنگام برخورد با آب فرد دچار اشتباه شود و یا کاملا عمود نباشد بسیار خطرناک خواهد بود
انتهای پیام/
درخشش مربی تبریزی در عرصه های جهانی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار