مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی؛

پرواز تبریز - ایروان به زودی برقرار می‌شود

1400/04/02 - 11:03 - کد خبر: 46212 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: پرواز تبریز - ایروان از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی از دهم تیرماه برقرار می‌شود.

به گزارش نصر، رامین آذری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: پروازها در این مسیر طی ۲ روز در هفته و در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه پرواز ایروان توسط هواپیمایی «آرمنیا» متعلق به ارمنستان انجام می‌شود، اظهار داشت: با برقراری این پرواز تعداد پروازهای خارجی فرودگاه تبریز به ۳۲ پرواز در هفته افزایش می‌یابد.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: هم‌اکنون از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز ۲۶ پرواز رفت و برگشت به استانبول، ۲ پرواز به «ازمیر» و چهار پرواز به ایروان وجود دارد.
«آذری» با اشاره به اینکه فرودگاه تبریز برای امبرائرهای هواپیمایی آتا مرکز یا بیس به شمار می‌رود، ادامه داد: این اتفاق در دهه اول تیرماه روی می‌دهد و از آن به بعد این هواپیماها به صورت شب‌خواب در فرودگاه تبریز باقی می‌مانند.
وی با بیان اینکه امکانات فنی مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری امبرائرها نیز در این فرودگاه وجود دارد، یادآوری کرد: در صورت دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری، از این هواپیماها برای انجام پرواز به کشورهای منطقه استفاده خواهد شد.
فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در شمال غرب شهرستان تبریز قرار دارد و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین‌المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شد.
این فرودگاه در حال حاضر به صورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای هوایی بین‌المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین‌المللی به خصوص پروازهای عبوری بین‌المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب‌شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می‌شود.
انتهای پیام/
پرواز تبریز - ایروان به زودی برقرار می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار