زاکانی در تبریز؛

متاسفانه امروز استقلال فرهنگی و اقتصادی در کشور وجود ندارد

1400/04/01 - 21:51 - کد خبر: 46194 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه امروز استقلال فرهنگی و اقتصادی در کشور وجود ندارد.

به گزارش نصر، علیرضا زاکانی عصر سه شنبه در جشن پیروزی حامیان رئیسی در تبریز گفت: مفتخرم در جشن شروع تحول بزرگ کشور در گام دوم انقلاب اسلامی در دیار بزرگان و اهل علم، غیور مردمان، عدالت طلبان و… حضور یافته‌ام.
وی ادامه داد: انتخابات ۲۸ خرداد اولین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب بود و که با حضور بانشاط مردم علی رغم تحریم کنندگان و بدخواهان و کرونا رقم خورد.
زاکانی ابراز داشت: با وجود بی کفایتی برخی مسئولین در روز رأی گیری، شما مردم نصاب خوبی را ثبت کردید. انتخاب فردی انقلابی و امتحان پس داده و یاور رهبری، منشأ یک تحول در کشور خواهد شد.
وی ادامه داد: این انتخابات با این شور و شعف مردمی و این انتخاب، جهانیان فهمیدند انقلاب اسلامی در متن جامعه و در گستره ایمان مردم جای خود را باز کرده است.
زاکانی افزود: انتخاب رئیس جمهور مکتبی در انتخابات ریاست جمهوری، حامل پیام بزرگی به منطقه و جهان است. امروز متأسفانه استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم و این تهدیدی برای استقلال سیاسی ماست و نیازمند به پا خواستن هستیم.
وی گفت: ما آزادی داریم و آزادی ما الگوی جهانی است اما آزادی نظارت بر مسئولین و پاسخگویی مسئولین به مردم امری ضروری است.
زاکانی افزود: صحبت از عدالت می‌کنیم اما با وجود فقر و تبعیض و فساد نمی‌توانیم داعیه عدالت داشته باشیم. امروز دولت آقای رئیسی برنامه‌هایی ارائه کرده تا ریشه‌های فقر و تبعیض و فساد را در کشور خشک کند.
وی ادامه داد: امروز مسئولین خودباور با تبعیت از رهبر انقلاب و با خدمت و نوکری به مردم، در استیفای حقوق شما در شکستن تحریم‌های ظالمانه و تکیه بر توان داخلی آنگونه عمل کنند که رفع مشکلات مادی و معنوی را به چشم خودمان ببینیم.
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: امروز صد برابر قبل نیاز به انسجام نیروهای انقلاب داریم، تازه کار شروع شده و نباید عده‌ای احساس کنند که باید امیال شخصی خود را دنبال کنند. امروز یک یاور ولایت پا به عرصه خدمت گذاشته و نیروهای انقلاب باید ید واحده شوند.
زاکانی اظهار داشت: امروز باید با شایسته سالاری در کشور و ایجاد زمینه نظارت مردم بر مسئولین و پاسخگویی مسئولین و با محور قرار دادن نخبگان، گامی بلند در ساختن ایران اسلامی برداریم.
وی افزود: باید برای نسل چهارم و پنجم یک انتقال پیامی داشته باشیم تا مسیر آینده را جدا از راه طی شده و با تکیه بر همه قابلیت‌های افتخارآمیز ۴۲ ساله انقلاب و نفی پلشتی‌ها و پلیدی‌ها، انقلاب را بر بام جهان بنشانیم.
زاکانی افزود: دوره انشا خواندن تمام شده است، باید با تغییر رویکرد و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و با خدمت به مردم توان را در داخل کشور گذاشت و از همه فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی بهره مند شویم. باید از ساختن یک ایران نمونه و الگو دفاع کنیم.
وی ادامه داد: باید یک جمع سپاری عمومی داشته باشیم و مسیر آینده را جدای از راه طی شده با تکیه بر قابلیت‌های گذشته دفاع کنیم.
زاکانی گفت: دولت مردمی و انقلابی آقای رئیسی می‌تواند در کنار همه نهادهای حاکمیتی و حکومتی و در کنار شما مردم بتواند عرصه انتخابات را به یک عرصه اساسی تبدیل کند.
انتهای پیام/
متاسفانه امروز استقلال فرهنگی و اقتصادی در کشور وجود ندارد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار