وزیر بهداشت؛

تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو کشور از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲ برابر شد

1400/04/01 - 13:09 - کد خبر: 46172 نسخه چاپی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تلاش دولت برای کاهش محرومیت زیرساختی حوزه درمان به خصوص در مناطق محروم گفت که از زمان شیوع کرونا تاکنون تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو کشور به ۲ برابر افزایش یافت.

به گزارش نصر، سعید نمکی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از بیمارستان ۶۴ تختخوابی علوی مراوه‌تپه اظهارداشت: در راستای تقویت زیرساخت های درمانی، تا پایان مرداد امسال ۱۴ هزار تخت به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنین حدود هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی شامل خانه بهداشت، مراکز بهداشت و درمان، مراکز جامع سلامت و مراکز زایمان تا پایان مرداد به بهره برداری خواهد رسید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به افتتاح بیمارستان علوی مراوه تپه اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این مرکز درمانی فاصله گلستان تا میانگین متوسط کشوری بهره مندی از امکانات درمانی کاهش یافت.
به گفته نمکی متوسط برخورداری از تخت بیمارستانی برای هر هزار نفر در کشور ۱.۶ تخت است.
بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی علوی شهرستان کمتر توسعه یافته مراوه‌تپه در منطقه مرزی ایران و ترکمنستان امروز سه‌شنبه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدپرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، استاندار گلستان و مسوولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.
برای عملیات اجرایی ساخت بیمارستان علوی مراوه‌تپه با زیربنای ۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع ۸۸۰ میلیارد ریال توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هزینه شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه تپه افزود: ساخت این بیمارستان از سال  ۹۶ آغاز شده بود و برای تجهیز بخش‌های مختلف آن نیز تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال از منابع اعتباری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گلستان هزینه شد.
منصور خوجملی اضافه کرد: بیمارستان علوی مراوه‌تپه دارای بخش‌های مختلف از جمله درمانگاه تخصصی داخلی و اطفال، زنان و زایمان، زایشگاه، ۲ اتاق عمل تخصصی، یک اتاق عمل سرپایی، دیالیز، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو است که تعدادی از این بخش‌ها چهارم خرداد امسال با حضور ۱۰ پزشک عمومی و چند پزشک متخصص راه‌اندازی و پذیرش بیمار درآن آغاز شده بود.
وی با بیان اینکه بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی علوی مراوه‌تپه به دستگاه اکسیژن‌ساز نیز مجهز است، ادامه داد: با بهره‌بردای این بیمارستان، علاوه بر جمعیت تقریبی ۷۰ هزار نفری این شهرستان مرزی، برخی اهالی بخش داشلی برون گنبدکاووس و روستاهای شهرستان کلاله هم می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/
تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو کشور از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲ برابر شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار