گزارش اختصاصی نصر از آغاز واکسیناسیون مرحله دوم/

برنامه ریزی، عنصر مفقوده پروسه مرحله دوم واکسیناسیون در تبریز

1400/04/02 - 13:07 - کد خبر: 46163 نسخه چاپی

نصر: با ورود محموله جدید و توزیع آن در مراکز تجمیعی، از دو روز پیش، تزریق دوز دوم واکسن‌ کرونا‌ برای افراد بالای 70سال از سر گرفته می ‌شود.

به گزارش نصر، یکی از پزشکان و اساتید پیش کسوت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت و گو با خبرنگار نصر اظهار کرد: صبح امروز از اول وقت مردم برای دریافت دوز دوم واکسن، خودشان پروسه اسم نويسي را انجام مي دادند این درحالی بود که این پروسه باید توسط احدي از كاركنان دانشگاه علوم پزشكي جهت کنترل شرایط صورت مي گرفت و احتمالا در ساير حوزه ها اين مهم انجام مي شده ولي در منطقه ساري زمي، خود مردم بودند كه اين كار را انجام مي دادند که حاکی از بی برنامگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود.
وی افزود: نقدهای بسیاری از بي نظمي ها حاكم توسط مردم وارد بود چرا که هیچ نفر یا حراستی براي كنترل و راهنمایی مردم وجود نداشت و مردم ساعت ها زیر آفتاب معطل مانده بودند.
وی ادامه داد: يكسری افراد هم كه ادعاي دانشجويي و استادي ميكردند، انصاف و عدالت را رعايت نكرده و بدون توجه به حقوق مردم حاضر و رعايت نوبت، وارد محل تزریق شده و اقدام به تزريق واكسن مي نمودند. مگر دانشجو و دكتر و ... فرقي با مردم عادي دارند؟!
این پزشک پیشکسوت تبریزی اذعام کرد: وجه تمايز دانشجو با مردمي كه در شرايط يكسان از حقوق يكسان برخوردارند و حتي مولد هم هستند در صورتيكه دانشجويان صرفا مصرف كننده بوده و با هزينه مردم تحصيل ميكنند، قابل توجيه نيست و بجاي شهروندان سالمند كه در اولويت تزريق واكسن قرار دارند از واكسن بهره مند مي شوند؛ اين مصداق بارز تبعيضو رانت بازی بوده و به هيچ عنوان قابل قبول نيست و بايد حذف شود.
وی گفت: اگر قصد دانشگاه هم واكسيناسيون دانشجويان تحت امر خود است، مي تواند در ساير واحدها و دپارتمان هاي دانشگاهي خود اين اقدام را انجام داده تا بلحاظ بار رواني و اجتماعي و با مشاهده وضعيت تبعيض، مردم نسبت به دستگاه هاي متولي بي اعتماد نشوند.
این پزشک پیشکسوت تبریزی ابراز کرد: بنده بعنوان پزشكي كه چندين سال در اين حرفه مشغول هستم بايستي بيشتر از بقيه مردم نسبت به حفظ حقوق افراد حساس باشم وگرنه با معرفي و شناساندن خود شايد سريعتر از زمان پنج ساعتي كه منتظر بودم مي توانستم واكسيناسيون را انجام دهم.
وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشكي و متولي توزيع و واكسيناسيون از موعد دوز دوم واكسن ها بود مطلع بودند و بي نظمي حاصل از بي برنامه گي توجيه ناپذير بوده و مي توانستند با برنامه ريزي لازم از پیش تعیین شده به محض دريافت واكسن ها نسبت به واكسيناسيون اقدام كنند.
وی تدر پایان صریح کرد: سالني كه در محل ياد شده بود اساسا سالن ورزشي بود و چه اشكالي داشت كه در محيط هاي باز تعدادي صندلي براي تكريم سالمندان مستقر ميكردند و بجاي تجمع مردم در يك محل بصورت كاملا منظم تا رسيدن نوبتهايشان جلوس ميكردند. البته جا دارد در اينجا شخصا از اقاي دكتر صومي از ترتيب اثر دادن نقد ها تقدير و تشكر نمايم كه در تماس تلفني كه بنده با ايشان داشته و مسائل را مطرح نمودم با شناختي كه سابقا نسبت به بنده داشتند ضمن تعذير اعلام فرمودند كه به مسئولين ذيربط در رابطه با اصلاح موارد معنونه مذاكره نموده و تذكرات و دستورات لازم را صادر فرموده اند . كه بنده نيز به عينه شاهد اين امر بودم.
انتهای پیام/
برنامه ریزی، عنصر مفقوده پروسه مرحله دوم واکسیناسیون در تبریز سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار