استاندار اردبیل؛

۶۰ کیلومتر از مسیر راه‌آهن اردبیل - میانه ریل‌گذاری شد

1400/04/01 - 11:56 - کد خبر: 46162 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: تاکنون ۶۰ کیلومتر از مسیر پروژه در حال اجرای راه‌آهن اردبیل - میانه ریل گذاری شده است.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو دوشنبه شب  افزود: زیرسازی این پروژه که به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای و توپوگرافی از دشوارترین مسیرهای ریلی کشور است  حدود ۸۹درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
استاندار اردبیل بیان کرد: به منظور تسریع در روند اجرایی این پروژه رییس سازمان برنامه و بودجه با استناد به نامه وزیر راه و شهرسازی و استانداری اردبیل دستور پرداخت مبلغ۴۰۰میلیارد تومان به  پروژه را صادر کرد و به زودی به حساب پیمانکاران واریز می شود.
وی اضافه کرد: در راستای حفظ روند فعلی و پیشبرد پروژه و پیشگیری از بروز هرگونه مشکل احتمالی تلاش می‌ شود این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.
وی ضمن تقدیر از دکتر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و  وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: رییس سازمان برنامه و بودجه این پروژه را جز پروژه های الویت دار جهش تولید می‌دانند و در هر شرایط نسبت به پرداخت اعتبار فاینانس بانک ملی از هیچ کوششی دریغ نکرده است.
وی افزود: جا داد از نمایندگان استان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز تشکر کنیم که پیگیر مشکلات این پروژه هستند.
عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شد اما چندین سال اجرای آن متوقف  ماند.
مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.
در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.
انتهای پیام/
۶۰ کیلومتر از مسیر راه‌آهن اردبیل - میانه ریل‌گذاری شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار