شریعتمداری:

شفافیت از مهمترین روش‌های مقابله با فساد است

1400/03/31 - 20:26 - کد خبر: 46137 نسخه چاپی

نصر: وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شفافیت از مهمترین روش‌های مقابله با فساد است، گفت: از دری که شفافیت وارد شود از در دیگر فساد خارج می‌شود؛ تلاش کردیم در وزارت تعاون با استقرار سامانه شفاف‌ساز شرایطی را فراهم کنیم تا مجموعه وزارتخانه در یک اتاق شیشه ای در منظر مردم قرار گیرد.

به گزارش نصر، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح بخش‌های بازسازی شده مجموعه فرهنگی ورزشی شهید معتمدی در خصوص اقدام وزارت تعاون در امر مقابله با فساد و شفاف‌سازی، گفت: یکی از وعده هایی که در زمان رای اعتماد در مجلس بیان کردم برخورد با همه مظاهر فساد در مجموعه فعالیت‌های وزارت تعاون بود.  
وزیر تعاون اظهارداشت: یکی از اقدامات ما در وزارت تعاون در امر شفافیت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است که با استقرار ۹ سامانه شفاف ساز شرایطی فراهم کرده که مجامع عمومی شرکت‌ها در وقت قانونی برگزار شود و تمام ترازنامه‌های شرکت‌های مختلف وزارتخانه در سامانه کدال بورس قرار گیرد.  
وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگی که تصور نمی‌شد بورسی شوند امروز بورسی شدند و بدین ترتیب شفافیت مهمترین عامل فعالیت آنها در بورس است و قیمت آنها در تابلو در منظر دید عموم است.  
شریعتمداری گفت: یکی دیگر از اقدامات شفاف سازی تشکیل کمیته شفاف سازی و سلامت اداری است که مشغول به کار بوده و تلاش کرده با اصلاح مقررات پیچیده شرایط مناسب‌تری را برای مدیریت سالم فراهم کند و ۲ هزار بخشنامه سازمان به ۶۰ بخشنامه کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: در این ایام دفترچه‌های تامین اجتماعی در این مدت حذف شده و با استقرار دولت الکترونیک مراجعه مردم به حداقل ممکن کاهش یافته است.  
وزیر تعاون گفت: وزارت تعاون در دو دوره متوالی در امر شفافیت در بین بخش‌های مختلف سرآمد بود. 
انتهای پیام/
شفافیت از مهمترین روش‌های مقابله با فساد است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار