مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل؛

قطعه اول و دوم بزرگراه اردبیل– سرچم بزودی تکمیل می‌شود

1400/03/31 - 16:03 - کد خبر: 46132 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بیش از ۹۹ درصد عملیات خاکی قطعات اول و دوم و بیش از ۹۵ درصد عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل – سرچم تکمیل شده است.

به گزارش نصر، محبوب حیدری روز دوشنبه در بازدید از پروژه در دست احداث بزرگراه اردبیل – سرچم افزود: حدود ۲۵ کیلومتر از عملیات آسفالت جاده اردبیل-سرچم اجرا شده و ادامه عملیات نیز در حال اجراست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به زیر گذر روستای کرگان در این مسیر  اشاره کرد و گفت: این زیرگذر در حال اجراست و عملیات اجرایی در باند برگشت محدوده کیلومتر ۲۸ الی ۳۲ شروع شده و پس از انسداد مسیر و انتقال ترافیک به باند رفت فعال‌تر خواهد شد.
حیدری افزود: جهت تسریع در عملیات اجرایی نسبت به افزایش اکیپ ابنیه فنی و افزایش ماشین آلات اقدام و ۸ کیلومتر از بزرگراه تا پایان شهریور تکمیل می‌شود.
وی با بیان اینکه برای احداث و راه‌اندازی ۵۸۲ کیلومتر بزرگراه در این استان به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: در سال گذشته ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح شد و امسال نیز احداث ۶۱ کیلومتر بزرگراه در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه قطعه‌ای از راه خلخال - منجیل که با عنوان پروژه راه‌سازی خلخال ـ کلور ـ درام تعریف شده در دست ساخت است، افزود: این جاده مسیری مشترک بین ۲ استان اردبیل و زنجان به طول ۵۵ کیلومتر است که از این مسافت ۳۷.۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و مابقی در حوزه استحفاظی استان زنجان می‌باشد.
وی گفت: در سال‌های گذشته ۴.۵ کیلومتر از حوزه استحفاظی استان زنجان به اردبیل واگذار شده و در حال حاضر ۴۲ کیلومتر از مسیر در حوزه‌ استحفاطی استان‌ اردبیل اجرا می‌شود و پیشرفت فیزیکی مسیر در حوزه اردبیل تا به امروز ۳۰ درصد است.
استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.
انتهای پیام/
قطعه اول و دوم  بزرگراه اردبیل– سرچم بزودی تکمیل می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار