در جلسه هم اندیشی خیران صاحبان صنایع مطرح شد/

درمانگاهی به یاد پدر صنعت آذربایجان شرقی احداث می‌شود

1400/03/31 - 11:26 - کد خبر: 46101 نسخه چاپی

نصر: در جلسه هم اندیشی خیران صاحبان صنایع استان، احداث درمانگاهی به یاد مرحوم سیدرضا مقیمی، پدر صنعت آذربایجان شرقی مطرح شد.

به گزارش نصر، جلسه هم اندیشی خیرین صاحبان صنایع با موضوع سلامت با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز صبح دوشنبه در شهرک صنعتی شهید سلیمی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در این مراسم با اشاره‌ای به سابقه طولانی صاحبان صنایع آذربایجان شرقی در امور خیریه گفت: از جمله این افراد می‌توان به شادروان سیدرضا مقیمی اصل اشاره داشت که نام او و امثال او همواره در ذهن‌ها زنده و ماندگار است. صنایع آذربایجان شرقی پر از نام‌های نیک و چهره‌های ماندگار بوده و فرزندان و نسل‌های جوان، وظیفه خطیر پدران را در این زمینه به دوش کشیده‌اند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: فعالیت‌های خیرخواهانه، رضای خداوند متعال را نیز به دنبال خواهد داشت که بزرگ‌ترین مشوق برای خیران، به ثمر نشستن و بروز آثار عینی کارهای خیر است.
وی، خیرین را مایه افتخار، خیر و برکت جامعه دانسته و گفت: خیران، الگوهای خوبی برای جوانان و نوجوانان ما بوده و باید نسبت به الگوسازی از شخصیت و رفتار این افراد در جامعه اقدام شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، امور خیر را عاملی برای برکت در مال افراد دانسته و گفت: آن‌هایی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند، مطمئن باشند که همین امر سبب برکت در مال آنها خواهد شد.
فعالیت‌های مجمع خیران سلامت استان
رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت آذربایجان‌شرقی نیز در ابتدای برگزاری این همایش گفت: این جلسه به همت مجمع خیرین سلامت با هدف فرهنگ سازی در جهت نوع دوستی، کمک و همکاری خیرین و نیک اندیشان با بخش بهداشت و درمان و با مشارکت و حضور خیرین صاحبان صنایع تدارک دیده شده است.
حجت الاسلام رسول مشهوری ادامه داد: در این جلسه، مهندس مقیمی به یاد پدر مرحوم خود، سیدرضا مقیمی اصل متعهد شدند، درمانگاه شهری مهر اصل را با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر چهارصد میلیارد ریال در شهر تبریز و در شهرک اندیشه احداث کنند.
وی افزود: مجمع خیرین سلامت استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۸۹ و به دستور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد و نهادی غیرسیاسی، غیر دولتی و غیر انتفاعی است و فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف سلامت و بهداشت دارد که یکی از مهم‌ترین اقدام‌های این مجمع احداث بیمارستان و خانه‌های بهداشت برای افراد بی بضاعت و محروم است.
حجت الاسلام رسول مشهوری گفت: علاوه بر مجمع خیرین سلامت تبریز، شش شعبه از این مجمع نیز در شهرستان‌های اسکو، اهر، شبستر، هریس، مرند و میانه دایر هستند.

حوزه سلامت از دغدغه‌های مهم صاحبان صنایع استان
محمد ارجمند، رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی شهید سلیمی نیز در این مراسم گفت: سلامتی همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشر بوده است و ما صاحبان صنایع نیز اهمیت ویژه ای به حوزه سلامت در جامعه قائل هستیم.
وی ادامه داد: صاحبان صنایع با تمام توان به منظور ارتقای سطح سلامت، آماده همکاری در این حوزه هستند، هر چند در این راه به حمایت دولت نیز نیاز ویژه ای دارند.
محمد حسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در ادامه همایش با اشاره اینکه حوزه‌ی سلامت حساس‌ترین حوزه پس از امنیت مردم است، گفت: توفیق خدمت به مردم در هر جایگاهی چه به عنوان مدیر اجرایی جامعه و چه به عنوان خیرین صاحبان صنایع، لطف الهی است.
انتهای پیام/
درمانگاهی به یاد پدر صنعت آذربایجان شرقی احداث می‌شود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار