سرپرست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی؛

تراز دریاچه ارومیه ۵۵ سانتیمتر کمتر از روز مشابه سال گذشته است

1400/03/31 - 10:54 - کد خبر: 46088 نسخه چاپی

نصر: سرپرست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به کاهش ۲۶ درصدی بارش ها طی سال آبی جاری نسبت به سال گذشته گفت: تراز فعلی دریاچه ارومیه یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۲۳ سانتی متر است که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۵۵ سانتیمتر کاهش دارد.

به گزارش نصر، مسعود طالبیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: این تراز در مدت مشابه پارسال ۱۲۷۱ متر و ۷۸ سانتی متر بود.
وی ادامه داد: در حال حاضر وسعت دریاچه ارومیه، سه هزار و ۴۴۶ کیلومتر مربع است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و ۵۹۱ کیلومترمربع بود.
سرپرست شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در خصوص حجم آب دریاچه هم بیان کرد: در حال حاضر، چهار میلیارد و۶۱۰ میلیون متر مکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد که این میزان در مدت مشابه پارسال ۶ میلیارد و ۴۹۰ میلیون مترمکعب بود.
وی با اشاره به میزان بارش‌ها تا ۲۸ اردیبهشت سال جاری تصریح کرد: در سال آبی جاری درمجموع ۲۷۹.۸ میلیمتر بارش در کل استان ثبت شده است که این میزان در مدت مشابه پارسال ۳۷۸.۳ میلیمتر بوده که این میزان نشان از کاهش ۲۶ درصدی بارش‌ها در سطح استان است.
طالبیان اضافه کرد: از ابتدای سال آبی جاری، ۲۷۷.۵ میلیمتر در حوزه آبریز دریاچه ارومیه بارش ثبت شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۶۶.۱ میلیمتر بود که نشان از کاهش ۲۴.۲ درصدی بارش‌ها در این حوزه است.
سرپرست آب منطقه‌ای آذربایجان غربی همچنین از کاهش ۲۴ درصدی بارش‌ها در استان خبر داد و اضافه کرد: بارش سال آبی جاری ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به میزان ۲۷۸ میلیمتر و سال آبی گذشته ۳۶۷.۳ میلیمتر بوده که کاهش ۲۴.۳ درصدی را شاهد بودیم و حجم آب معادل برف در استان نسبت به سال گذشته نیز کاهش حدود ۶۰ درصدی داشته است.
بنا به این گزارش، دریاچه ارومیه به همت دولت تدبیر و امید از خشکسالی نجات یافت.
انتهای پیام/
تراز دریاچه ارومیه ۵۵ سانتیمتر کمتر از روز مشابه سال گذشته است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار