پیش بازی تراکتور _ پرسپولیس؛

نخستین فینال پرشور ها در سال ۱۴۰۰

1400/03/30 - 13:12 - کد خبر: 46044 نسخه چاپی

نصر: تیم های تراکتور و پرسپولیس از ساعت ۱۹:۵۰ امروز در سوپر جام فوتبال ایران به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش نصر، ورزشگاه آزادی تهران امروز میزبان قهرمانان  لیگ برتر و جام حذفی فوتبال ایران خواهد بود؛ تیم هایی که با کسب  جام جواز حضور در این بازی را کسب کرده اند.
این دیدار که قرار بود ماه ها قبل و قبل از شروع لیگ برگزار شود، حال چند هفته مانده به پایان لیگ بالاخره مسئولان فوتبال تصمیم به برگزاری این دیدار گرفتند.
تیم تراکتور در جام حذفی فصل قبل با هدایت ساکت الهامی موفق شد با عبور از تیم استقلال دومین قهرمانی خود را در این جام کسب کنند و به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. در مقابل شاگردان یحیی گل محمدی نیز توانستد با کسب چهارمین قهرمانی پیاپی خود را به دیدار با تراکتور برسانند.
دو تیم که در حال حاضر شرایط متفاوتی را دنبال می کنند، در این بازی پرسپولیس برای حفظ عنوان قهرمانی و تیم تراکتور به دنبال کسب اولین سوپر جام خود به میدان خواهند آمد.
شاگردان رسول خطیبی که اوضاع خوبی در لیگ برتر ندارند، در حال حاضر در رتبه ششم جدول قرار دارند و از کورس قهرمانی جا مانده اند اما تیم مقابل که در حال حاضر هم امتیاز با تیم صدر نشین در رتبه دوم جدول قرار دارد وضعیت خوبی نسبت به تراکتور دارند و برای حفظ عنوان قهرمانی لیگ برتر در تلاش هستند.
تا امروز تنها 4 بازی تحت عنوان سوپرجام برگزار شده است. اولین سوپرجام در سال 1384 بین تیمهای فولاد و صبا برگزار شد که صبا 0-4 حریفش را شکست داد. سوپرجام دوم مربوط به سال 95 است که ذوب آهن در وقت اضافه 2-4 استقلال خوزستان را شکست داد. در آخرین سوپرجام برگزارشده هم پرسپولیس در سال 96 با 3 گل از سد نفت تهران گذشت و دو قهرمانی اخیر پرسپولیس بدون برگزاری مسابقه به دست آمده است.
در آخرین تقابل دو تیم هم، در هفته چهاردهم لیگ و در دیداری که 16 بهمن سال قبل در تبریز برگزار شد، پرسپولیس با گل سیدجلال حسینی، حریفش را شکست داد و درآخرین بازی پرسپولیس قبل از دیدار فرداشب، بازی مقابل ذوب آهن بود که با برتری 1-2 شاگردان یحیی در اصفهان به پایان رسید. تراکتور هم در آخرین بازی‌اش، با دو گل از سد ماشین سازی گذشت.
تیم پرسپولیس برای این بازی وحید امیری و کمال کامیابی‌نیا را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و تراکتور بدون حضور ستاره های فصل قبل و کاپیتان هایش که در دیدار فینال جام حذفی در این تیم حضور داشتند، به میدان خواهد رفت.

لازم به ذکر است تیم های تراکتور و پرسپولیس از ساعت ۱۹:۵۰ امروز در ورزشگاه آزادی تهران با قضاوت علی صفایی به مصاف هم خواهند رفت.

حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/
نخستین فینال پرشور ها در سال ۱۴۰۰ نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار