سخنگوی ستاد انتخابات کشور؛

تمدید ساعت رای‌گیری با هماهنگی وزارت کشور و شورای نگهبان انجام می‌شود

1400/03/28 - 21:29 - کد خبر: 45936 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: براساس هماهنگی‌هایی که میان وزارت کشور و شورای نگهبان انجام خواهد شد در قالب تمدیدهای یک ساعته یا دو ساعته تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش نصر، سیداسماعیل موسوی روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: ما براساس قانون به مدت ۱۰ ساعت رای‌گیری را انجام دادیم از هفت صبح تا ساعت ۱۷ و بعد از آن مجددا دو ساعت تمدید کردیم. از آنجایی که استان‌ها درخواست تمدید داشتند از ساعت ۱۹ تا ۲۱ را هم تمدید کردیم و این فرصت را در اختیار مردم ایران قرار دادیم که برای رای دادن مراجعه کنند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: اگر ضرورتی داشته باشیم مجدداً در قالب تمدیدهای یک ساعته یا دو ساعته تصمیم‌گیری خواهد شد اگر فرصتی باشد و عموما استان‌ها درخواست داشته باشند این امکان برای تمدید مجدد وجود دارد.
موسوی در پاسخ به این سوال که آیا این تمدید برای سراسر کشور است یا خیر گفت: براساس تصمیم‌گیری‌هایی که انجام می‌شود مخصوصاً هماهنگی‌هایی که میان وزارت کشور و شورای نگهبان انجام خواهد شد درخصوص تمدیدها تصمیم‌گیری می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را هم داریم و گاها در روستاهایی که جمعیت کمتری دارند ممکن است این لحظه به پایان رسیده باشد یا اینکه کمتر مراجعه کننده برای رای دادن داشته باشند، در تصمیم‌گیری جدید آنها را هم لحاظ خواهیم کرد.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: بنابراین ممکن است براساس منطقه، استان یا شهرستان‌ها تصمیم گرفته شود و نقش استان‌ها در این نوع تصمیم‌گیری‌ها را بیشتر کنیم.
موسوی درباره آخرین زمان تمدید رای‌گیری‌ اظهار کرد: ما براساس هماهنگی‌هایی که انجام شده تا ساعت ۱۲ شب می‌توانیم پیش برویم و بعد از آن هم اگر افرادی در شعبه باشند که برای رای دادن آمده باشند اما هنوز موفق نشده باشند، درهای شعبه‌ها را خواهیم بست و رای‌گیری افرادی که درون شعبه هستند را حداکثر تا ساعت ۲ بامداد انجام می‌دهیم.
انتهای پیام/
تمدید ساعت رای‌گیری با هماهنگی وزارت کشور و شورای نگهبان انجام می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار