فرماندار تبریز:

نگرانی از تجمیع آراء دستی و الکترونیکی وجود ندارد

1400/03/28 - 16:49 - کد خبر: 45928 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز با اشاره به مشکلاتی که در برخی شعب اخذ رای رخ داده است، گفت: برای حل این مشکل امکان رای دادن به صورت دستی فراهم شده و مردم و کاندیداها نگرانی از بابت تجمیع آراء دستی و الکترونیکی نداشته باشند.

به گزارش نصر، بهروز مهدوی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران،  از مردم بابت وقفه‌ای که در آغاز رای‌گیری در برخی شعب شهر تبریز رخ داد عذرخواهی کرد و گفت: به دلیل تاخیر در ارسال کارت‌های الکترونیکی از تهران به تبریز و طولانی بودن پیکر بندی، مشکلاتی در رای گیری الکترونیکی در برخی شعب تبریز رخ داد اما تحت هیچ شرایطی انتخابات متوقف نمی شود و تا رفع مشکل از تعرفه‌های دستی برای رای گیری استفاده می‌شود.
فرماندار تبریز با بیان این‌که پیش بینی‌های لازم برای هر شرایطی انجام شده است، ادامه داد: این موضوع پیش بینی شده بود که در صورت مواجهه با مشکلاتی در روند اخذ رای به صورت اکترونیکی، تمامی شعبات اخذ به صورت دستی به رای گیری ادامه دهند.
مهدوی خاطرنشان کرد: اکنون نیز تعدادی از دستگاه‌های الکترونیکی در برخی شعب سطع شهر با مشکلاتی مواجه هستند که این شعب تا زمان رفع مشکل، به صورت دستی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
وی ادامه داد: این موضوع فقط مربوط به کلانشهر تبریز بوده و هیچ مشکلی در روند رای گیری سایر شهرستان‌ها وجود ندارد و انتخاباتی سالم و آرام را سپری می‌کنیم.
فرماندار تبریز یادآور شد: نامزدهای انتخابات و مردم هیچ نگرانی بابت شمارش آراء نداشته باشند، و بعد از اتمام فرآیند رای گیری، آراء الکترونیکی و دستی نیز همانند انتخابات ریاست جمهوری محاسبه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، از ساعت ۱۰ صبح وزارت کشور اعلام کرد در شعبی که ارتباط در سیستم ایراد وجود دارد می توانند انتخابات را به صورت رای گیری دستی برگزار کنند در این شعب رای گیری به صورت دستی انجام می شود.
رای‌گیری در آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور در سه هزار و ۵۲۱ شعبه اخذ رای انجام می‌شود و بر اساس اعلام سامانه ملی ثبت احوال، سه میلیون و ۴۳ هزار نفر در استان واجد شرایط رای‌دادن هستند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تبریز به صورت کاملا الکترونیکی بوده و در ۷۰۰ شعبه با ۲ هزار و ۸۰۰ صندوق الکترونیکی برگزار می شود.
انتهای پیام/
نگرانی از تجمیع آراء دستی و الکترونیکی وجود ندارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار