با دستور رییس جمهوری؛

بیمارستان ۹۶ تختخوابی آذرشهر به بهره‌برداری رسید

1400/03/27 - 13:15 - کد خبر: 45848 نسخه چاپی

نصر: بیمارستان ۹۶ تختخوابی آذرشهر امروز پنجشنبه با دستور حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان، از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

به گزارش نصر، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از این بیمارستان گفت: برای ساخت این بیمارستان ۲۰۰ میلیارد تومان و برای تجهیز آن ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
محمدحسین صومی، با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان، افزود: در این دولت بیش از یک هزار پروژه در بخش بهداشت و درمان آذربایجان شرقی، اجرا شده و یا در حال اجراست. 
وی با بیان اینکه هم اکنون در تمامی شهرستان های استان بخش دیالیز احداث و راه اندازی شده است، اظهار داشت: احداث بزرگترین بخش دیالیز خاورمیانه در تبریز با ۱۲۲ تخت، احداث بزرگترین اورژانس کشور در بیمارستان امام رضا(ع)، سه برابر شدن بخش های ویژه، راه اندازی مجهزترین بخش های مربوط به رادیوتراپی، شیمی درمانی، مسمومیت و پیوند و افزایش ۲ هزار و ۷۰۰ تخت استاندارد بیمارستانی و استاندارد سازی ۹۰ درصد تخت های باقی مانده از جمله اقدامات دولت در این استان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به راه اندازی بزرگترین بیمارستان کودکان خاورمیانه در تبریز توسط خیر «مردانی آذر» گفت: در روزهای آینده این بیمارستان آماده افتتاح است.
صومی، از رییس جمهوری و وزیر بهداشت و درمان خواست برای بهره برداری از این بیمارستان با تضمین رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی استان همزمان با بهره برداری از راه آهن تبریز - میانه و بیمارستان یک هزار تختخوابی مخصوص کودکان به صورت حضوری به آذربایجان شرقی سفر کنند.
وی همچنین خواستار کمک دولت برای پرداخت بدهی های بیمارستان یک هزار تختخوابی «تدبیر» که با دستور رییس جمهوری در سفر دوم به استان آغاز شده است، شد و ادامه داد: در صورت پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان از بند «و» این بیمارستان تا پایان امسال مرحله سفت کاری آن به اتمام می رسد.    
عملیات اجرایی بیمارستان ۹۶ تختخوابی آذرشهر با زیربنای هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع از سال ۸۹ شروع شده و با احتساب تخت های جدید ( دیالیز ) مجموع تخت های آن به ۱۱۰ تخت می رسد.
شهرستان آذرشهر با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در ۵۵ کیلومتری تبریز واقع شده است.
انتهای پیام/
 بیمارستان ۹۶ تختخوابی آذرشهر به بهره‌برداری رسید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار