فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد:

خودکفایی در تولید و نوآوری تجهیزات دفاعی

1398/07/30 - 11:53 - کد خبر: 4578 نسخه چاپی

نصر: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تجهیزات مورد استفاده در نیروی زمینی ارتش، ساخت دانشمندان این نیرو و وزارت دفاع است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری صبح امروز در حاشیه بازدید از آخرین تجهیزات مهندسی و ادوات جنگی تیپ ۲۱۶ زرهی شهید غلامرضا مخبری زنجان، اظهار کرد: خوشبختانه استان زنجان یک تیپ زرهی بسیار خوب، خوشنام و موفق دارد که سربلندی و ولایت‌مداری این تیپ در دوران دفاع‌مقدس و تاریخ ثبت شده و در حال حاضر نیز آمادگی بالایی دارد.

این مسئول ادامه داد: در مجموع، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بهره‌مندی از اوامر مطاع فرمانده کل قوا در ۲۶ رسته رزمی خود به خودکفایی کامل رسیده و امروز در تجهیزاتی که در چرخه دفاعی نیروی زمینی مورد استفاده بوده و یا بایستی مورد استفاده قرار گیرد، ساخته و پرداخته ذهن، عقل و دانش دانشمندان نیروی زمینی ارتش، وزارت دفاع و کارخانجات آن دو است.

وی افزود: به فضل خدا، نیروی زمینی، روی پا ایستادن، خودکفایی و ولایت‌مداری را به منصه ظهور رسانده و خوشبختانه نیروی زمینی محوری در حال حاضر هم در مرزهای غرب، شرق و جنوب‌غرب مستقر است.

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه حضور ارتش در مرزهای کشور به دلیل وجود خطر تهدیدکننده برای امنیت کشور نیست، تصریح کرد: حضور ارتش و نیروی زمینی در مرز به این دلیل است که باید فعل و انفعالات آن سوی مرزها رصد شده تا کشور از امنیت پایدار برخوردار شود.

وی با اشاره به استقرار ارتش در مرزها طی ایام اربعین حسینی، یادآور شد: در مرز شرق به منظور ورود زائران تمهیداتی اندیشیده شد و در مرز غرب، پایانه خسروی در کنترل نیروی زمینی ارتش بود و توانستیم تمهیدات مناسبی را ارائه کنیم و در مرز چزابه نیز حضور داشتیم و به طور کلی می‌توان گفت که ارتش حضوری مسئولانه داشت و انواع امکانات رفاهی، امنیتی و اورژانسی برای زائران فراهم و یک پل هوایی بالگردی بین چزابه و خسروی ایجاد شد تا درصورت بروز حادثه، امدادرسانی و کنترل به خوبی انجام شود که خوشبختانه حادثه‌ای رخ نداد و زائران امنیت کاملی را تجربه کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به دستاوردهای این نیرو، عنوان کرد: نیروی زمینی بر خوداتکایی و خودکفایی بر اساس دستور فرمانده کل قوا تاکید ویژه‌ای دارد و خود را ملزم به این مهم می‌داند و تا امروز نیز در این زمینه موفق عمل کرده است. این نیرو ۲۶ رسته دارد که با این رسته‌ها می‌تواند یک دفاع، یک آفند و یک پدافند را ساماندهی کند و تجهیزات متفاوت و مختلف نیاز است تا این رسته‌ها با یکدیگر اختلاط داشته باشند.

این مسئول اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش توانسته علاوه ‌بر تجهیزاتی که در حال حاضر مورد نیاز این نیرو است را به‌روز کند. همچنین به بحث‌های آینده‌پژوهانه توجه کرده و مواردی را که برای آینده ارتش و نیروی زمینی نیاز است را مورد توجه قرار داده است. علاوه ‌بر آن چگونگی و الگوی جنگ‌های آینده را پیش‌بینی و بررسی کرده و متناسب با آن انواع تجهیزات ضدزره، تجهیزات سیگنالی، تجهیزات راداری و تجهیزات بالگردی را آماده می‌کند تا بتواند در عرصه جنگ‌های احتمالی آتی، موفق بوده و پاسخ‌گوی نیازهای ارتش و کشور باشد که این مهم از مطالبات فرمانده کل قوا و رهبر معظم انقلاب نیز به‌شمار می‌رود.

امیرسرتیپ حیدری افزود: در هر ماه کار تحقیقاتی حداقل یک وسیله و یا تجهیز دفاعی نوآوری شده، از قبیل موشک‌اندازهای ضدزره، موشک‌اندازهای زمین‌پایه، موشک‌اندازهای خودرو پایه و انواع سلاح‌ها به پایان می‌رسد و گاهی با حضور اصحاب رسانه رونمایی می‌شود اما تجهیزاتی نیز وجود دارد که شرایط اقتضا می‌کند که تولید آن رسانه‌ای نشود و به عنوان یک توان نهفته سبب شود که در روز حادثه، دشمنان با یک وضعیت پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شوند و خوشبختانه سلاح و تجهیزات سری و به کل‌ سری متعارف به اندازه کافی برای نیازهای عملیاتی نیروهای زمینی ارتش وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با قابلیت و توانمندی‌های به دست‌آمده به کشورهای دوست، کشورهای مسلمان و کشورهایی که برادر هستند، این علم، ثروت و نوآوری‌ها سرازیر شود تا آنان نیز بتوانند از این مهم بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

خودکفایی در تولید و نوآوری تجهیزات دفاعی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار