محمد زینالی:

اشتغال‌زایی شورای شهر برای خواص آزاد، برای مردم ممنوع!

1400/03/26 - 17:00 - کد خبر: 45777 نسخه چاپی

نصر: تشخیص غلط نیازهای شهر، دلمشغولی اعضاء شورا در جهت تامین منافع شخصی و جناحی و البته وجود حاشیه‌هایی که در عملکرد ادوار قبلی شورا وجود داشته، باعث شده تا آن‌ها از هرگونه امکان‌سنجی برنامه‌ای مدون برای اشتغال‌زایی برای نسل جوان غفلت کنند.

محمد زینالی استاد دانشگاه و پژوهشگر با بیان این‌که کسانی که مباحث قانونی را دلیلی بر عدم ورود شورا و شهرداری به حوزه اشتغال‌زایی می‌دانند، باید به این سوال پاسخ دهند که اگر چنین است، مطابق کدام قانون،‌ ایجاد کارخانه صنعتی از وظایف شهرداری است؟! و یا ایجاد خانه فرهنگ، شهر کتاب و خانه مطبوعات وظیفه وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی است یا شهرداری؟! آیا تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری شهر،‌ دخالت در حوزه کاری وزارت اقتصاد و دارایی نیست؟! این‌ها و بسیاری از موارد دیگر مراکزی است که شهرداری ایجاد کرده، پس چطور وقتی که صحبت از ایجاد اشتغال برای جوانان توسط شهرداری می‌شود، آن‌ها پای وظایف قانونی را پیش می‌کشند و از خود سلب مسئولیت می‌کنند؟!
وی در ادامه افزود: امروز مسئله اشتغال به‌خصوص در شهرهای بزرگ اصلی‌ترین دغدغه نسل جوان و عموم مردم است. شوراهای شهر می‌توانند با جذب منابع مالی پایدار برای شهرداری‌ به ایجاد اشتغال برای جوانان بپردازند. در این راستا، اقدامات شوراهای شهر برای اشتغال تنها محدود به مشاغل خدماتی درون مجموعه شهرداری و سازمان‌های تابعه آن نیست و کارخانجات وابسته نظیر کارخانه‌های بازیافت زباله و… را هم شامل می‌شود. یکی دیگر از امکان‌های اشتغال‌زایی، استفاده از ظرفیت تورهای گردشگری است که شهرداری‌‌ها می‌توانند با همکاری اداره میراث طرح‌های بسیار خوبی در این زمینه اجرا کند. گام دیگر موثر شهرداری در ایجاد اشتغال پایدار، انجام پروژه‌های درون شهری و زیبا‌سازی است و در راس این پروژه‌های اشتغال‌زایی، اجرای پروژه‌های اقتصادی با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار دارد.
زینالی در پایان تاکید کرد: آنچه که مسلم است با تدوین یک برنامه جامع می‌توان شهرداری‌ تبریز را به قطب اصلی کار تبدیل کرد و از آمار عظیم بیکاری که تبریز از آن رنج می‌برد را کاست؟! شهرداری تبریز مقام اول را در بخش جذب سرمایه‌گذاری خصوصی در کشور دارد و این ظرفیتی است بکر جهت ایجاد اشتغال برای جوانان که نمی‌شود به سادگی از آن چشم پوشید. در حالی‌که شهرداری تبریز به دلیل استخدام‌های بی‌ضابطه، مازاد نیرو و بروز فسادهای مالی زیر تیغ تیز انتقادات مردم قرار دارد، شاید این گام مثبت بتواند تا حدی اعتماد رفته مردم را بازگرداند.

محمد زینالی کد:۱۶۶۱
انتهای پیام/
اشتغال‌زایی شورای شهر برای خواص آزاد، برای مردم ممنوع! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار