نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

تعطیلی ظاهری مناسک حج باید به یک فرصت تبدیل شود

1400/03/26 - 09:46 - کد خبر: 45748 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تعطیلی ظاهری مناسک حج باید به یک فرصت تبدیل شود، چرا که حقیقت حج تعطیل شدنی نیست.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مدیران سازمان حج و زیارت استان، از حج به عنوان یک فریضه بزرگ یاد کرد و گفت: حج، محل تجمع ارزش‌های اسلامی و نمودار کوچکی از جامعه اسلامی برتر است.
وی افزود: حج، مظهر تمدن نوین اسلامی، نمایش بندگی، اخلاق و عامل وحدت اسلام و مسلمان است.
وی با تاکید بر تبیین آثار و برکات حج در بین حجاج و خادمین کاروان‌ها، گفت: در این شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام مناسک حج تعطیل شده است، باید اسرار حج بازگو و به شبهات در این زمینه پاسخ داده شود.
حجت الاسلام آل هاشم، تولید محتوای فاخر چند رسانه‌ای با طرح‌های نو و ابتکاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: با کمک و مساعدت دانشمندان و محققان دینی باید شبکه ارتباطی بین مسلمان ایران و دیگر کشورها ایجاد شود.
وی در ادامه با اشاره به برکات حج، گفت: به برکت انجام مناسک حج آگاهی و معرفت انسان‌ها افزایش یافته و زمینه از بین رفتن گناهان فراهم می‌شود.
به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، وی خاطرنشان کرد: افزایش روحی، رشد فضائل اخلاقی و افزایش توجه به مسئله ظهور و مهدویت از دیگر برکات حج است.
انتهای پیام/
تعطیلی ظاهری مناسک حج باید به یک فرصت تبدیل شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار