مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛

فضای مجازی ابزار مناسبی برای توسعه تعامل اهالی فرهنگ و ادب است

1400/03/25 - 21:22 - کد خبر: 45734 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره اینکه در برهه کنونی فضای مجازی ظرفیت مناسبی برای بهره‌مندی یکسان اهالی فرهنگ و هنر و ادب است، گفت:‌ فضای مجازی می‌تواند ابزار مناسبی برای توسعه تعاملات بین اهالی فرهنگ و ادب باشد.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی روز سه شنبه در دیدار با شعرا و نویسندگان، حفظ حرمت پیشکسوتان فرهنگ و ادب را زمینه‌ساز رشد و بالندگی شعرا و نویسندگان جوان برشمرد و گفت: و هر هنرمند و ادیب و صاحب ذوقی باید خود، زمینه را برای ارتقای توان علمی و ادبی خود فراهم کند.
وی در این دیدار اظهار داشت: پیوند بین نسل جوان با پیشکسوتان حوزه فرهنگ و ادب برای انتقال تجربیات نسل گذشته به نسل جدید امری ضروری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی افزود: شعرا و نویسندگان پیشکسوت سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند و برای تعالی هنر باید شکاف بین نسلی از میان برداشته شده و ارتباط جوانان با بزرگان حوزه فرهنگ و ادب گسترش و تعمیق یابد.
ناظمی، شعر را هنری فردی عنوان کرد که انجمن‌های فرهنگی و ادبی در تقویت آن و ارتقای این  سرمایه فرهنگی نقش دارند و از این رو باید با برنامه‌ای مدون و چشم‌اندازی روشن مسیر را برای حرکت جوانان فراهم سازند.
وی، در ادامه با اشاره به نقش تبریز در جریان ادبی کشور در طی دوره‌های مختلف، اظهار داشت: آذربایجان و تبریز در طول تاریخ نقشی تاثیرگذار در جریان ادبی کشور داشته و بزرگان بسیاری از دامان این خاک ادب پرور برخاسته‌اند، در دوران معاصر نیز استاد شهریار نمونه‌ بارز این جریان و نقش تاثیرگذار است و این امر نشان دهنده پیشرو بودن شعر آذربایجان‌ است.
.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تاکید کرد: در عین اینکه باید جایگاه بزرگان و پیشکسوتان گرامی داشته شود، باید جوانان و نخبگان فکری و فرهنگی که از عوامل اصلی توسعه فرهنگی هستند را نیز وارد میدان تلاش و فعالیت نماییم و به نوعی گردش نخبگان در عرصه فرهنگ و هنر اتفاق بیفتد.
ناظمی، همچنین از آغاز به کار انجمن داستان نویسی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: امسال سعی خواهیم کرد با برنامه‌ریزی مدون و تشکیل ستاد برگزاری روز ملی شعر و ادب،‌ این رویداد را به یک رویداد با گستره‌ِ ملی تبدیل کنیم.
در این نشست همچنین شعرا و ادبای حاضر به قرائت شعر پرداخته و مسائل و مشکلات حوزه‌ی شعر و ادب را تبیین کردند.
انتهای پیام/
فضای مجازی ابزار مناسبی برای توسعه تعامل اهالی فرهنگ و ادب است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار