یادداشت/

گره کور ترافیک تبریز را در 10 منطقه شهر باید باز کنیم!

1400/03/25 - 20:10 - کد خبر: 45731 نسخه چاپی

نصر: ترافیک واژه‌ای که هر وقت یاد آن بیفتیم روح و روان و اعصابمان به هم می‌ریزد و صدای بوق ممتد ماشین‌های سورای در گوشمان زنگ می‌زند.

این تصویر کنونی و روزمره خیابان‌های تبریز است، خیابان‌های با آسفالت‌های پر از چاله و چوله که ظرفیت پذیرش این همه خودرو را ندارند و پروژه‌های عمرانی و شهری نیمه‌کاره که بر گره کور ترافیکی افزوده‌اند و رانندگانی که به‌دنبال راه دررو از این وضعیت هستند و شهروندانی که همواره به‌خاطر ترافیک دیر می‌کند و بدقول می‌شوند. حمید شاهوردی شهردار اسبق منطقه 9 تبریز و کارشناس شهرسازی گفت: ترافیک جزوء معضلات اساسی و مهم کنونی شهر تبریز است که همواره تبعات و پیامدهای ناشی از آن از جمله آلودگی‌های صوتی، آلودگی هوا، مسایل زیست محیطی، انواع بیماری‌ها و اتلاف زمان و بی نظمی در خیابان‌ها و بسیاری مسایل دیگر این شهر را تهدید می‌کند.
وی در ادامه افزود: قطعا نبود سیستم حمل و نقل عمومی مناسب و کافی یکی از عواملی است که حتی با وجود گرانی بنزین، مردم را ترغیب می‌کند برای انجام کارهای روزمره و ضروری خود، با خودروی شخصی و تک سرنشین در خیابان‌های شهر تردد کنند. ناوگان حمل و نقل عمومی یک شهر باید به قدری بروز و مدرن باشد که مردم ترغیب شوند به جای خودروی شخصی خود از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، در حالی‌که ناوگان حمل و نقل عمومی در تبریز نه تنها کافی نیست، بلکه فرسودگی و استهلاک آن زبانزد خاص وعام است و اگر بنا بر کاهش بار ترافیکی در تبریز است، در گام اول باید ناوگان حمل و نقل عمومی در این شهر افزایش یابد و مورد نوسازی قرار بگیرد.
شاهوردی در پایان تاکید کرد: طرح‌هایی تا کنون از طرف شهرداری و سازمان ترافیک برای کاهش بار ترافیکی شهرداری انجام گرفته موفقیت چندانی نداشته و از طرفی هم پروژه‌های نیمه‌کاره عمرانی شهرداری خود بر گره کور ترافیکی این شهر افزوده، تا جایی که مترو به‌جای آن‌که این بار ترافیکی را روان کند، با توقف پروژه ساخت‌وساز آن، اتفاقاً به یکی از عوامل اصلی ترافیک‌زا در شهر تبریز بدل شده است! به‌منظور کاهش ترافیک، شهرداران مناطق ده‌گانه، به‌خصوص در هسته مرکزی شهر که بار اصلی ترافیک شهر در آن متمرکز است، باید نقاط کور ترافیکی را از لحاظ فنی و مهندسی تعیین کنند تا با اختصاص اعتبارات لازم این مسله رفع و گره کور ترافیک این شهر برای همیشه گشوده شود.

حمید شاهوردی کد:۱۶۹۷
انتهای پیام/
گره کور ترافیک تبریز را در 10 منطقه شهر باید باز کنیم! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار