یادداشت/

مذهب تشیع عامل پیوند دهنده جامعه

1400/03/25 - 22:15 - کد خبر: 45724 نسخه چاپی

نصر: شهر تبریز، نخستین پایتخت تشیع در جهان است. تنها وقتی می توان به عمق و اهمیت این جمله پی برد که خود را در زمانه ای که این اتفاق رخ داد تصور کنیم؛ دوره صفوی یکی از درخشان‌ترین فرازهای تاریخ ایران است و تبریز در این دوره اهمیت مجدد خود را بازیافت.

مذهب تشیع، یکی از عوامل قدرت یافتن ایران در دوره صفویه بود و توانست مردم را با اتحادی وصف ناشدنی در مقابل حملات دشمنان محافظت کند و ایران را به یکی از مقتدرترین دولت‌های آن روزگار تبدیل کند.
مذهب تشیع، موجب اتحاد اقوام مختلف ایران از ترک و فارس و عرب شد و آیین های مذهبی همچون مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) موجب تقویت این اتحاد و یگانگی بی نظیر گردید.
در دوره اخیر نیز، ملت قهرمان ایران و مردم پیشرو تبریز به واسطه اتحادی که زیر پرچم امام خمینی (ره)، به عنوان عالم و مرجع جهان تشیع، بدان دست یافتند، توانستند حکومت پهلوی را سرنگون کنند.
تعدد مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در شهر تبریز، نمایانگر علاقه و ارادت قلبی مردم این شهر به ائمه اطهار علیهم‌السلام و سیره این بزرگواران است و همچون گذشته های تاریخی می تواند به عنوان سرمایه ای معنوی و اجتماعی در خدمت توسعه و پیشرفت این شهر کهن قرار گیرد.

جواد فتحی، کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر تبریز کد: ۱۸۴۷
انتهای پیام/
مذهب تشیع عامل پیوند دهنده جامعه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار