رئیس جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

ورود دو میلیون دوز واکسن به کشور تا چند روز آینده

1400/03/25 - 16:47 - کد خبر: 45723 نسخه چاپی

نصر: رییس جمعیت هلال احمر از ورود دو میلیون دوز واکسن به کشور تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش نصر، کریم همتی روز سه شنبه در یک گفت وگوی خبری افزود:‌ در بحث واردات واکسن، چند هفته ای وقفه ایجاد شده بود و انشا الله در چند روز آینده بر اساس قول ها و اقدامات صورت گرفته و مبالغی واریزی به حساب شرکت های فروشنده واکسن، امیدواریم دو میلیون دوز واکسن معتبر وارد کشور شود.
وی ادامه داد: همچنین امیدواریم در کنار زحمات عزیزان در وزارت بهداشت، بتوانیم در کنار سایر واکسن ها،‌ شهروندان را با استفاده از واکسن های وارداتی و واکسن های معتبر تولید داخلی واکسینه کنیم تا بخشی از دغدغه های هموطنان گرامی در این زمینه رفع شود .
همتی گفت:‌ جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد که اگر طرف خارجی به تعهدات خود عمل کند بقیه واکسن های مورد نیاز را وارد کشور کند و با توجه به گروههای هدف هم از واکسن های تولید داخل و هم ازواکسن های وارداتی استفاده می شود تا بتوانیم پوشش واکسیناسیون را به سطح قابل قبولی برسانیم. در ضمن همکاری نزدیکی بین وزارت بهداشت جمعیت هلال احمر وسایر ارکان دولت در این زمینه وجود دارد.
رییس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد:‌ قرار بود واکسن ها روز شنبه هفته جاری برسد اما این اتفاق نیفتاد و امیدواریم فردا(چهارشنبه) بارگیری انجام گیرد و بزودی وارد کشور شوند.
 به گزارش ایرنا، تاکنون چهار میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۶۱نفر دوز اول واکسن کرونا و ۸۶۹ هزارو ۹۸۳نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند.
مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به پنج میلیون و ۲۳۲هزار و ۹۴۴ دوز رسید.
انتهای پیام/
ورود دو میلیون دوز واکسن به کشور تا چند روز آینده خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار