خبر/

11 طرح کشاورزی در عجب‌شیر به بهره‌برداری رسید

1400/03/25 - 15:40 - کد خبر: 45717 نسخه چاپی

نصر: همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۱۱ طرح مربوط به این بخش با ۱۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در عجب‌شیر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نصر، مدیر جهاد کشاوری عجب‌شیر روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از آنها اظهار داشت: این طرح‌ها شامل افتتاح کانال «پیش رباط»، چهار جاده بین مزارع، چهار رشته قنات در بخش مرکزی و قلعه‌چای و قنات‌های روستای «بوکت» به همراه کانال انتقال آب با هدف اجرای سیستم کم‌فشار آبیاری است.
احمد اسلامی افزود: کانال آب منطقه «پیش رباط» با ۴۰۳ متر طول به همراه جاده دسترسی در دو فاز و با حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه احداث شده است و این کانال سطحی یکهزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: همزمان چهار جاده بین مزارع سه روستای شهرستان که در سه فاز به طول بیش از سه کیلومتر و با ۴۰۰ میلیون تومان طی سال گذشته احداث شده بود، افتتاح شد.
اسلامی تصریح کرد: چهار رشته قنات در بخش مرکزی و قلعه‌چای نیز از طریق لایروبی بیش از ۸۰ حلقه چاه طی روز جاری افتتاح شد که برای آنها در مجموع ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی با اشاره به بهره‌برداری از قنات‌های روستای «بوکت» به همراه کانال انتقال آب با هدف اجرای سیستم کم‌فشار، بیان کرد: برای اجرای این طرح در سطح ۱۲۰ هکتار ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شد.
به گفته وی با هدف زیرپوشش قرار گرفتن کل اراضی روستا نیز ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۱۰ اختصاص یافته که در مرحله مطالعه قرار دارد.
انتهای پیام/
11 طرح کشاورزی در عجب‌شیر به بهره‌برداری رسید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار