پیش بازی ایران - عراق؛

جنگ همسایگان با طعم صعود

1400/03/25 - 14:45 - کد خبر: 45711 نسخه چاپی

نصر: تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی گروه c مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۱ امروز در ورزشگاه المحرق بحرین به مصاف عراق خواهد رفت.

به گزارش نصر، در آخرین رقابت گروه c مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم ملی ایران در حساس ترین بازی خود در این مسابقات و برای کسب چهارمین پیروزی متوالی به مصاف عراق خواهد رفت؛ دیداری که در صورت پیروزی،  اسکوچیچ می تواند به  رکورد شش پیروزی در شش بازی  دست یابد.
تیم ایران که در دور رفت با هدایت ویلموتس مقابل بحرین و عراق شکست خورده بود در دور برگشت و بعد از هدایت اسکوچیچ توانسته است با برد های متوالی امید ایرانی ها را برای پیروزی مقابل عراق پر رنگ تر  و به عنوان صدر نشین به دور بعد صعود کند؛ البته تیم ایران با نتیجه تساوی هم می تواند به دور بعد صعود کند.
تیم ملی عراق همیشه در دیدار های رسمی حریف سر سختی برای ایران محسوب می شود به طوری که ایران در ۱۰ سال  گذشته قادر به شکست این تیم در یک دیدار رسمی نشده است و از این بابت یک طلسم محسوب می شود؛ البته در بازی گذشته تیم ایران بالاخره طلسم شکست ناپذیری بحرین در کشور خودش را شکست و در صورت برد امشب می تواند دومین طلسم خود را بشکند.
دو تیم تا به حال ۲۸ بار مقابل هم قرار گرفته اند که ایران ۱۵ بار موفق به شکست عراق شده است و ۶ بار هم نتیجه را به این تیم واگذار کرده است و ۷ بار هم به تساوی رضایت داده اند.
در آخرین تقابل دو تیم هم تیم عراق موفق شد تیم ایران را با نتیجه دو بر یک  شکست دهد.
در حال حاضر نیز تیم عراق با ۱۷ امتیاز صدرنشین است و تیم ایران با ۱۵ امتیاز در رده دوم قرار دارد و شاگردان اسکوچیچ با کسب یک تساوی نیز می تواند به مرحله بعدی صعود کنند.
تیم عراق در بازی قبلی با یک گل هنگ کنگ را شکست داد و تیم ایران با زدن ده گل به تیم کامبوج برای حریف خط و نشان کشید و با تمام قوا در این بازی حضور خواهد داشت.
از نکات جالب این دیدار می توان به تقابل دو مربی کروات ایران و عراق اشاره کرد که باید دید کدام یک از این دو پیروز بازی بزرگ امشب خواهد بود.
گفتنی است تیم های ملی ایران و عراق از ساعت ۲۱ امروز با قضاوت ایلگیز تانتاشف در بحرین به مصاف هم خواهند رفت.

حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/
جنگ همسایگان با طعم صعود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار