خبر/

نمایش " آدم،آدم است" در تبریز اجرا می‌شود/جامعه امروز از سردرگمی در هویت رنج می‌برد

1398/07/30 - 10:50 - کد خبر: 4569 نسخه چاپی

نصر: نمایش "آدم، آدم است" نوشته‌ی مهرداد رایانی مخصوص به کارگردانی بهنام ابوطالبی ثانی از امروز، ۳۰ مهر قرار است اجرای عمومی شود.

به گزارش نصر، حال و هوای مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن این روزها بیشتر از آن”که سینمایی باشد تئاتری است و این به یمن حضور فعال دانشجویان رشته نمایش اتفاق افتاده است. دانشجویان تئاتر از فضای غیرمعمول برای اجرای تئاتر در راستای کار خود بهره برده”اند و این بار پارکینگ مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن میزبان اجرای یک نمایش است.
بهنام ابوطالبی ثانی در خصوص نمایش خود می”گوید: "در نمایشی که ما روی صحنه خواهیم برد، زنی از حالت انسانی خارج شده و رفتارهایی مشابه رفتار حیوان از خود نشان می”دهد. پزشکی در حال تحقیق و پژوهش برای درمان اوست و دو دستیار وی از زن مراقبت می”کنند. نمایش عدم آدم است در خصوص باورها و تطابق رفتارهای انسانی با آن”هاست. این”که افراد در جایگاه”های متفاوت رفتارهای متفاوتی از خود نشان می”دهند."
وی می”افزاید:" من فکر می”کنم جامعه امروز بیش از هر چیز از سردرگمی در هویت رنج می”برد پس تلاش کردم روی صحنه کاری کنم که مخاطب با توجه به زندگی خودش داستان و کانسپت رابه نقطه”ی پایان برساند.البته به این معنی نیست که نمایش پایان”بندی ندارد اما نتیجه”گیری برای مخاطب باز و آزاد است."
ابوطالبی در خصوص علت انتخاب پارکینگ سینما ناجی برای اجرای نمایش می”گوید:" علت اصلی انتخاب پارکینگ این بود که فضای این مکان با فضای نمایش همخوانی دارد و گرچه زحمت و سختی کار را دو چندان کرد و ما ناچار شدیم این فضا را به تمامی از نظر جایگاه تماشاگران، نور و ... تجهیز کنیم اما ارزش خطر کردن داشت."
البته درصدی از دلیل انتخاب این فضا نیز به کمبود سالن برای اجرای تئاتر مربوط است.
گفتنی است نمایش " آدم،آدم است" از ۳۰ مهر، ساعت ۱۹در پارکینگ مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن (سینما ناجی) اجرای عمومی خواهد شد و در این کار علی نیکزوز به عنوان تهیه”کننده، مُجتَمِع پَذیرایی هِلیا به عنوان حامی مالی، مُحَدِثه حِیرَت، مَسعود نیازی،مَهدی حِیدَری و سِئودا عَبدوالعَظیم”زاده به عنوان بازیگر، مُحَمَّدرِضا ذالیان به عنوان دَستیار کارگردان، سامان اِرَمی به عنوان طراح نور، مَریَم تَرانه به عنوان مُدیرصَحنه و گریم، نِگین نُوین به عنوان عکاس،  کاوه فَرهودیان، مُحَمَّدرِضا ذالیان در ساخت تیزر،  بِهنام رَنجبَر در طراحی پوستر و رامین قهرمانی به عنوان تدارکات بهنام ابوطالبی ثانی را یاری می”کنند.

انتهای پیام/

نمایش نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار