وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

بیرون آوردن مجموعه تاریخی «حسن پادشاه» از دل خاک، کار بسیار بزرگی است

1400/03/24 - 14:38 - کد خبر: 45641 نسخه چاپی

نصر: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این‌که بیرون آوردن مجموعه تاریخی «حسن پادشاه» از دل خاک و تلاش برای احیا و صیانت آن کار بسیار بزرگی است، گفت: پلان این مجموعه تاریخی توسط میراث فرهنگی تهیه شود.

به گزارش نصر، علی اصغر مونسان روز دوشنبه در بازدید از مجموعه تاریخی در حال مرمت «حسن پادشاه» در تبریز ضمن قدردانی از  تلاش‌های انجام شده برای احیای این مجموعه اظهار کرد: مرمت و بازسازی این مجموعه تاریخی ۷۰۰ ساله از کارهای ارزشمند دولت تدبیر و امید بوده و این اقدام باید به خوبی در رسانه‌ها بازتاب داشته و عظمت آن برای افکار عمومی، تبیین شود. 
وی با تاکید بر همکاری سایر دستگاه‌ها برای بازسازی و مرمت این مجموعه، افزود: برای مرمت، بازسازی و احیای این مجموعه تاریخی معظم که از دل خاک و تبریز قدیم بیرون آمده است باید سایر دستگاه‌ها نیز با اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی همکاری کنند، زیرا این اثر تاریخی، میراثی متعلق به همه مردم این استان و ایران اسلامی است.
مونسان با اشاره به مرمت زیبا و حرفه‌ای مسجد واقع در مجموعه تاریخی «حسن پادشاه»، گفت: در این زمینه باید نهادهایی همچون اوقاف و امور مساجد نیز با وزارت میراث فرهنگی مشارکت و همکاری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: این مجموعه که در بافت داخلی و قدیمی تبریز قرار دارد، از نظر میراثی و هویت تاریخی این شهر بسیار مهم است و باید توسط رسانه ها به خوبی معرفی شود. 
انتهای پیام/
 بیرون آوردن مجموعه تاریخی «حسن پادشاه» از دل خاک، کار بسیار بزرگی است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار