مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

ساخت هتل در آذربایجان‌شرقی ۱۰۰ درصد رشد یافت

1400/03/24 - 13:27 - کد خبر: 45632 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌های اخیر و با استقبال سرمایه‌گذاران، روند هتل‌سازی در این استان بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرده است.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال های اخیر تعداد هتل‌های استان از ۳۲ مورد به ۶۶ هتل افزایش یافته است، افزود: در زمان کنونی نیز ۲۸ هتل در سطح استان در حال ساخت است.
وی با اشاره به اینکه در ۲ سال آینده تعداد هتل‌های استان به ۱۰۰ مورد با ظرفیت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تخت می‌رسد، اظهار کرد: روز گذشته نیز با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هتل بوتیک «اُرُسی» تبریز توسط بخش خصوصی با صرف بیش از ۳۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۳۵۰ مترمربع و زیربنای یک هزار مترمربع در چهار طبقه به بهره برداری رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر هتل های موجود برای رونق گردشگری و توسعه صنعت بوم گردی در استان،  برای ۲۲۹ مرکز بوم گردی مجوز صادر شده است و پنج هتل بوتیک نیز در حال ساخت است.
حمزه زاده ادامه داد: در طول سال گذشته ساخت ۱۲۰ طرح در استان با بیش از ۵۰ میلیارد تومان آغاز شده و در حال اجرا است و تا کنون تهیه ۱۰۰ فیلم و موشن گرافی، کیو آر کددار کردن چهار موزه انجام و موزه‌های فوتبال، بنادر و خانه موزه پروین اعتصامی افتتاح شده است.
وی با اشاره به اینکه ساخت موزه فرش تبریز نیز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآوری کرد: در صورت تامین اعتبار این موزه نیز تکمیل می شود و با شعار هر شهر یک بازارچه صنایع دستی، در هفت شهرستان استان نیز عملیات اجرایی بازارچه صنایع دستی آغاز شده است.
انتهای پیام/
ساخت هتل در آذربایجان‌شرقی ۱۰۰ درصد رشد یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار