مدیر فرودگاه زنجان؛

پرواز زنجان - مشهد متوقف شد

1398/07/30 - 10:14 - کد خبر: 4562 نسخه چاپی

نصر: مدیر فرودگاه زنجان، علت توقف پروازهای زنجان - مشهد را اعزام هواپیما برای چک سنگین اعلام کرد و گفت: هواپیمای جایگزین نداریم.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمد قاسمی در گفت”وگویی در مورد پروازهای زنجان - مشهد که دچار چالش” است و مدتی دایر و مدتی متوقف می”شود، اظهار کرد: پروازهای زنجان - مشهد تا اول آبان”ماه برقرار است و شرکت هواپیمایی تا اطلاع ثانوی پروازی در این خطوط نخواهد داشت.

وی علت توقف پروازهای زنجان - مشهد را اعزام هواپیماها برای چک سنگین طولانی”مدت اعلام کرد و گفت: شرکت، هواپیمای دیگری برای جایگزین کردن در اختیار ندارد و برنامه”ای برای ادامه پروازها ارائه نداده، البته قول”هایی برای برقراری هرچه” سریع”تر این پرواز داده شده است.

مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به اینکه در کشور کمبود هواپیما داریم، تصریح کرد: تحریم”های ظالمانه امکان تهیه هواپیما را سلب کرده و هواپیماهای موجود کفاف سفرها را نمی”دهد و زمانی که از رده خارج شوند یا برای چک”های سری A، B و C می”روند، جایگزینی برای آن”ها وجود ندارد.

وی یادآور شد: بخش خصوصی از سال گذشته فعالیت مناسبی برای انجام پروازها از فرودگاه زنجان نداشت و پرواز زنجان - مشهد نیز با دستور دولتی و پیگیری استاندار زنجان و وزیر راه و شهرسازی برقرار شده بود و جایگزین کردن پروازهای جدید با دیگر شرکت”ها فرآیندی زمان”بر و مشکل است.

این مسئول با اشاره به اینکه فرودگاه زنجان آمادگی کافی برای انجام روزانه ۲۰ پرواز را نیز دارد، عنوان کرد: فرودگاه، متولی راه”اندازی پروازها نیست و برای پروازهای تفریحی باید بخش گردشگری و برای پروازهای زیارتی همچون عتبات عالیات باید سازمان حج و زیارت وارد عمل شوند.

قاسمی با بیان اینکه استقبال از پروازهای مشهد در استان زیاد نبوده است، خاطرنشان کرد: هواپیماها با همه ظرفیت مسافر جابه”جا کردند اما قیمت آن”ها پایین بوده و باید آژانس”های مسافرتی اهتمام بیشتری در جذب مسافران سفر هوایی به خرج دهند.

وی ادامه داد: از طرفی سوانح هوایی معمولا سر و صدای زیادی در کشور ایجاد می”کند اما اگر آن را با سفر زمینی و حوادث رخ داده مقایسه کنیم، ایمنی سفر هوایی و آسایش آن بیشتر است.

انتهای پیام/

پرواز زنجان - مشهد متوقف شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار