با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

موزه مطبوعات آذربایجان در تبریز راه‌اندازی شد

1400/03/24 - 10:55 - کد خبر: 45609 نسخه چاپی

نصر: موزه مطبوعات آذربایجان به عنوان نخستین موزه مطبوعات کشور با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تبریز افتتاح شد.

به گزارش نصر، این موزه روز دوشنبه توسط «علی اصغر مونسان» و با حضور جمعی از مدیران استانی و اصحاب فرهنگ و رسانه آذربایجان شرقی در خانه تاریخی کلکته‌چی (صلح‌جو)  در خیابان تربیت تبریز راه اندازی و از تمبر یادبود آن رونمایی شد.
موزه مطبوعات آذربایجان طی تفاهم نامه ای بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی تجهیز شده و نسخه های قدیمی جراید منتشر شده در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی و زنجان و دستگاه های چاپ این خطه همراه با دوربین ها و عکس های خبری قدیمی به نمایش گذاشته شده است.
در این موزه همچنین شماری از نسخه های قدیمی روزنامه های خطه آذربایجان مانند تبریز به تاریخ ۱۲۹۶ قمری، ناصری، تجدد و آذربایجان جزء لاینفک ایران در محل موزه نصب شده است.
اسناد و ابزار کار خبری همراه با دست نوشته ها و کتب نوشته شده توسط پیشکسوتان تاریخ مطبوعات آذربایجان در داخل و خارج از کشور در این موزه به نمایش گذاشته شده است.
این موزه همچنین مکانی برای آشنا کردن مهیمانان و گردشگران داخلی و خارجی با تاریخ غنی مطبوعه نگاری در خطه آذربایجان به عنوان سر ایران و طلایه دار تاریخ مطبوعات ایران زمین به شمار می رود.
موزه مطبوعات آذربایجان پس از حدود ۹ سال تلاش انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی،  فعالان رسانه ای و علاقه مندان این عرصه و همکاری و همراهی استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی راه اندازی شد.
انتهای پیام/
 موزه مطبوعات آذربایجان در تبریز راه‌اندازی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار