گزارش نصر از اجلاس مشترک اتاق های بازرگانی ایران و ترکیه/

رضا کامی خواستار رفع مشکلات نقل و انتقال پول بین ایران و ترکیه شد

1397/12/18 - 16:18 - کد خبر: 456 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتاق اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه خواستار رفع مشکلات بانکی و نقل و انتقال پول بین ایران و ترکیه شد.

به گزارش نصر، رضا کامی در حاشیه اجلاس مشترک اتاق های بازرگانی ایران و ترکیه که در محل DEIK در  استانبول برگزار شد  در گفت و گو با خبرنگار نصر با اشاره به سوابق همکاری های دو کشور گفت: گسترش و توسعه تجاری و اقتصادی و اجتماعی از اهداف مقامات ارشد دو کشور است.

کاندیدای نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز افزود: در این اجلاس که آقای نامدار رئیس گمرک بازرگان نیز شرکت داشت ضمن سخنرانی اعلام کرد تا ده روز آینده ترخیص تجهیزات و لوازم طبی در گمرک بازرگان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این گمرک این محصولات ترخیص نمی‌شود.

کامی با اشاره به مشکلات بانکی و نقل ‌انتقال پول بین دو کشور از طرف ترکیه خواستار پیگیری و رایزنی با مقامات مسئول بانکی ترکیه شد تا امور بانکی تسهیل یابد و موانع بر طرف شود که مورد استقبال طرف مقابل قرار گرفت و در مقابل رئیس اتاق ترکیه نیز با اشاره به محدودیت های تجاری که از سوی ایران لحاظ شده است؛  خواستار تجدید نظر برای تجار ترک در جهت توسعه همکاری های بین دو کشور شد.

گزارش نصر می افزاید، در نشست هیات اقتصادی ایران که به سرپرستی رضا حسینی معا‌ون اقتصادی استانداری آذربایجان غربی به ترکیه سفر کرده همکاری های تجاری و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

این گزارش می افزاید، در این نشست که در محل DEIK در  استانبول برگزار شد حسینی ظرفیت های این استان و شمالغرب کشور را بیان کرد  و یاد آور شد: مرکز لجستیک در منطقه آزاد ماکو برای توسعه ترانزیت بین دو کشور احداث می‌شود.

وی همچنین تاسیس مراکز دامداری ده هزار راسی در دو منطقه و دو هزار راسی در چند منطقه آذربایجان غربی را از پروژه های در دست اقدام خواند.

وی پیش از این نشست در دیدار با فعالان دامداری و مرغداری ترکیه که در محل سرکنسولگری ایران در استانبول  با حضور اسدزاده سر کنسول ایران ‌هیات همراه دولتی و بخش خصوصی برگزار شد در بخش دامداری و نهادهای دامی را با طرفهای ترک خواستار شد و گفت دولت از سرمایه گذاران حمایت کامل می‌کند.

انتهای پیام/

رضا کامی خواستار رفع مشکلات نقل و انتقال پول بین ایران و ترکیه شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار