یادداشت/

خلاء امکانات تفریحی در شهر و پاساژ گردی به جای تفریح

1400/03/22 - 16:50 - کد خبر: 45516 نسخه چاپی

نصر: فضاهای تفریحی و فرهنگی می‌تواند نقش چشمگیری در سلامت جسمی و به تبع آن روانی اقشار مختلف جامعه داشته باشد اما همواره یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان تبریزی، کمبود فضاهای تفریحی و فرهنگی در بخش های مختلفی از شهر است.

امروز تمام نقاط شهر اعم از شرق و غرب و شمال و جنوب، نیازمند بسترهایی برای تفریح شهروندان است و این نیاز در شرایط کنونی جامعه، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. اما متاسفانه با نگاهی سطحی و گذرا به میزان امکانات تفریحی مناطق مختلف شهر به فاجعه ای بزرگ پی می بریم و همین امر موجب کاهش نشاط اجتماعی نیز گردیده و شهروندان از روی ناچاری و اجبار بجای تفریح به پاساژگردی روی آورده اند.
مدیریت شهری تبریز در این حوزه باید گام های اساسی بردارد و تدوین برنامه ای جامع و هدفمند با چشم انداز کوتاه مدت را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و از توانایی و پتانسیل بخش خصوصی نیز در این خصوص استفاده نماید.
احداث پارک های سرپوشیده برای فصل سرما، احداث مجتمع های تفریحی ورزشی با متدها و تجهیزات نوین، تاسیس مجتمع های فرهنگی هنری، پردیس های سینمایی و مراکز تفریحی ویژه بانوان و کافه های فرهنگ و هنر و  ... از جمله مواردی است که باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.  
تفریح و شادی حق مردم است و باید به‌صورت جمعی این مهم انجام شود چراکه افراد می‌توانند در کنار هم شاد باشند، البته این شادی نباید برای کسی مزاحمت ایجاد کند. زمانی که جامعه نیازهای مردم را نادیده بگیرد، افراد بی‌تردید، خود راهی برای ایجاد شادی و پرکردن اوقات فراغت پیدا می‌کنند تا از این طریق بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند و این امر نیز موجب بروز آسیب های مختلف خواهد شد.

به قلم: پرویز هادی؛ کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز (کد انتخاباتی ۲۱۸۲)
انتهای پیام/
خلاء امکانات تفریحی در شهر و پاساژ گردی به جای تفریح نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار