خبر/

تخصیص۴۳۰ میلون تومان اعتبار برای بهسازی مسیرهای عشایری مراغه

1400/03/22 - 13:46 - کد خبر: 45498 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: ۴۳۰ میلون تومان اعتبار برای بهسازی زیرساخت ها و مسیرهای عشایری این شهرستان در سال جاری تخصیص یافته است.

به گزارش نصر، محمد حسن آل هاشم روز شنبه در دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه افزود: در این راستا، ۳۳۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات توازن و نیز ۱۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات مالیات حامل های سوخت برای این منظور تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به حضور عشایر در مناطق ییلاقی و قشلاقی دامنه های سهند در این شهرستان طی فصول مختلف، بهسازی و مناسب سازی راه های عشایری مورد توجه قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: برای این منظور امسال مرمت و بهسازی مسیر عشایری دامنه های سهند به ویژه مسیر آقدره و نیز تکمیل پل توپراقلو به عنوان مسیر تردد عشایری شهرستان های مختلف استان مورد توجه و اولویت قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه آبرسانی به ۱۷ روستای مناطق عشایری ارسباران از اقدامات انجام شده مهم در سال های اخیر در آذربایجان شرقی بوده است افزود: برای اجرای این طرح به طول ۸۵ کیلومتر لوله گذاری آب شرب حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون در فصل قشلاق ۱۶ خانوار با یک هزار و ۸۴۶ راس دام و نیز ۳۲۶ خانوار با ۷۷ هزار و ۹۱۴ راس دام در فصل ییلاق در مناطق عشایری این شهرستان حضور دارند.
وی با بیان اینکه خانواده های عشایری نقش مهمی در تولید فرآورده های دامی دارند اضافه کرد: سالانه حدود ۲۰۰ تن گوشت قرمز، ۸۰۰ تن لبنیات، ۲۵ تن پشم، ۱۵۰ متر مربع قالی و ۴۰۰ متر مربع ورنی توسط عشایر در این شهرستان تولید می شود.
وی افزود: در طول سال گذشته برای رفاه حال عشایر ۴۰ تن آرد، ۲۳ تن خوراک دام برای عشایر این شهرستان ارائه شده و یک هزار و ۷۹۸ راس  دام نیز پلاک کوبی شده اند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: با توجه به نقش خانواده های عشایری در تولید منطقه و شهرستان، بهسازی و مناسب سازی راه های تردد این قشر تلاشگر با تخصیص اعتبار لازم انجام می شود.
سیدعلی موسوی افزود: همچنین با توجه به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰، صندوق های سیار برای اخذ آرای خانوارهای عشایری در مناطق ییلاقی و عشایری مراغه مستقر خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه بهسازی راه های روستایی این شهرستان اضافه کرد: در سال های گذشته پنج روستای منطقه جهانگیر کندی و نیز روستای یگورگ که دارای مشکلات تردد در فصول بارندگی بود، با هماهنگی ها و تخصیص برخی اعتبارات مشکلات راه های دسترسی این روستاها هم اکنون مرتفع شده است.
شهرستان مراغه با واقع شدن رد دامنه های سهند از مهم ترین مناطق برای کوچ عشایر در فصل ییلاق در شمالغرب کشور است.
انتهای پیام/
تخصیص۴۳۰ میلون تومان اعتبار برای بهسازی مسیرهای عشایری مراغه خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار