یادداشت/

حل بحران "حاشیه نشینی" نیازمند عزم ملی و استانی

1400/03/20 - 19:53 - کد خبر: 45420 نسخه چاپی

نصر: معضل حاشیه نشینی و موضوع بحران سکونتگاه های غیررسمی در کلان شهرها را بدون تردید باید اصلی ترین و مهم ترین چالش مدیریت شهری ایران ارزیابی کرد.

در این میان، تبریز به عنوان یکی از شهرهای درگیر با این پدیده و معضل شهری، با دارا بودن بالغ بر 2500 هکتار بافت فرسوده و مناطق حاشیه نشین و تراکم جمعیتی بالای 400 هزار نفری در این مناطق، یکی از آسیب پذیرترین شهرهای ایران از این حیث به شمار می رود.
با این حال به جهت محدودیت های موجود در منابع مالی و اعتباری شهرداری و از طرفی، حجم بالای مشکلات موجود در حوزه سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی، مدیریت شهری عملا قادر به حل و رفع بحران های زیستی و اجتماعی موجود در این بافت ها نیست و ضرورت دارد با عزمی ملی و استانی و به کارگیری ظرفیت های دولتی و در کنار آن بخش خصوصی، نسبت به حل آن در کلان شهر تبریز اقدام کرد.
این مهم از طریق تدوین و تصویب نقشه راهی مشخص و مدون و هم افزایی و تعامل هدفمند و جدی مجموعه هایی نظیر دولت، بانک ها، مجلس، شورای شهر، شهرداری و بخش خصوصی در یک بازه زمانی مشخص و بر اساس برنامه ریزی و سیاست گذاری های برنامه ای، قابل پی گیری است و باید زمینه را برای تحقق این آرمان و کاهش خطرات و آسیب های احتمالی بحران های طبیعی نظیر زلزله، فراهم آورد.

آرزو مبصر؛ کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز
انتهای پیام/
حل بحران نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار