فرماندار مراغه:

دغدغه اصلی انتخابات سلامت مردم و مشارکت حداکثری است

1400/03/20 - 15:08 - کد خبر: 45415 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا اصلی‌ترین دغدغه انتخابات ۱۴۰۰ سلامت مردم و مشارکت حداکثری است.

به گزارش نصر، سیدعلی موسوی روز پنجشنبه در جلسه تعاملی و هماهنگی هیات اجرایی و بازرسی انتخابات ۱۴۰۰ با موضوع بررسی وضعیت شعبه‌های اخذ رای در مراغه اظهار داشت: متاسفانه ویروس کرونا بیش از ۱۵ ماه است که کل دنیا را تحت تاثیر قرار داده و امسال شاهد برگزاری متفاوت‌ترین انتخابات از نظر بحث سلامت و افزایش مشارکت مردم خواهیم بود که تمهیدات لازم در این راستا در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: انتخابات را باید با فراهم کردن زمینه حضور پرشکوه مردم در انتخابات و با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار کنیم که در این راستا با همکاری هیات اجرایی و نظارت و تجربه اعضای آنها مشکل خاصی نخواهیم داشت.
به گفته فرماندار مراغه قبل از انتخابات طرحی با عنوان چک لیست ارزیابی و بازدید از تمامی شعبه‌ها با همکاری هیات اجرای و بازرسی اجرا شده و معایب و مشکلات احتمالی رصد و سپس رفع خواهد شد.
وی اضافه کرد: انتخابات ۲۸ خراد نسبت به انتخابات گذشته یک ساعت زودتر و از ساعت هفت صبح آغاز خواهد شد و با توجه به آخرین اطلاعات در دسترس تا ساعت ۲ بامداد روز بعد ادامه خواهد داشت تا از تجمع مردم در شعبه‌ها جلوگیری شود.

فعالیت هیات بازرسی از اردیبهشت آغاز شد
رییس هیات بازرسی انتخابات مراغه نیز در این جلسه گفت: هیات بازرسی انتخابات شهرستان از اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت با برگزاری بیش از هفت جلسه و کارگاه آموزشی برای سربازرسان و بازرسان، اقدامات لازم در راستای رصد فعالیت‌های انتخاباتی را انجام داده است.
مینا گلی‌پور با اشاره به اینکه شناسایی محل شعبه‌های اخذ رای و سرکشی از وظایف اصلی سربازرسان است، بیان کرد: از امروز تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شد و از سربازرسان و بازرسان انتظار می‌رود در سطح روستاها و شهرها فعال شوند و گزارش‌ها در اسرع وقت به هیات بازرسی ارسال شود.
وی با تاکید براینکه سربازرسان براساس منطقه‌بندی نسبت به امور محوله می‌کنند، اظهار داشت: در انتخابات خردادماه جاری ۲۲۰ بازرس، ۱۵ سربازرس و ۲ بازرس ویژه بر فرآیند برگزاری انتخابات در این شهرستان نظارت می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: ۱۷۳ نفر از این بازرسان در بخش مرکزی و شهر مراغه و ۴۷ بازرس دیگر در بخش سراجو و شهر خداجو فعالیت می‌کنند.
ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
مراغه با ۲۶۸ هزار نفر جمعیت از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای ۱۷۳ روستا شامل ۷۴ روستا در بخش مرکزی و ۹۹ روستا در بخش سراجو است.
انتهای پیام/
دغدغه اصلی انتخابات سلامت مردم و مشارکت حداکثری است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار