لیگ ملت های والیبال - ایتالیا؛

صربستان از سد تیم دوم ایران به سختی گذشت/ شکست برابر سرمربی سابق

1400/03/20 - 15:06 - کد خبر: 45414 نسخه چاپی

نصر: تیم ملی والیبال ایران در هشتمین بازی خود در رقابت‌های لیگ ملتهای والیبال ۲۰۲۱ مقابل صربستان صف آرایی کرد و در شرایطی که نمایش خوب و قابل قبولی داشت اما شکست را متحمل شد.

به گزارش نصر، مرحله مقدماتی سومین دوره رقابتهای لیگ ملت‌های والیبال به میزبانی ایتالیا در حال برگزاری است.
تیم ملی والیبال کشورمان امروز پنجشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ مقابل تیم ملی صربستان صف‌آرایی کرد و در یک بازی نزدیک و سخت ۳ بر ۲ برابر حریف شکست خورد. اسلوبودان کواچ سرمربی پیشین تیم ملی والیبال هدایت صربستانی‌ها را برعهده دارد.
ولادیمیر الکنو در بازی مقابل صربستان نیز همانند بازی‌های گذشته از ترکیبی متفاوت استفاده کرد، برای این بازی رضا عابدینی، مرتضی شریفی، محمد طاهر وادی، امیرحسین اسفندیار، علی‌شفیعی، بردیا سعادت و محمدرضا حضرت پور در ترکیب اصلی قرار گرفتند. مرتضی شریفی نخستین بازی خود را در این مسابقات انجام داد.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران
دو تیم ایران و صربستان در شروع بازی، برابر و پایاپای پیش رفتند و نخستین تایم استراحت فنی با یک اختلاف امتیاز با نتیجه ۸ بر ۷ به سود صرب‌ها همراه شد. در ادامه امتیاز سرویس‌های مرتضی شریفی ایران را در امتیاز ۱۱ پیش انداخت اما یک بار دیگر صرب‌ها بازی را به تساوی کشاند و در نهایت نیز دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود شاگردان کواچ به پایان رسید. ملی‌پوشان ایران در ادامه با کسب دو امتیاز متوالی کار را در امتیاز ۱۶ برابر کردند و تا امتیاز ۱۸ نیز بازی برابر پیش رفت. دفاع خوب سعادت و تیم ایران یک بار دیگر حساب کار را ۲۰ بر ۱۸ به سود تیم ملی والیبال کشورمان کرد. در نهایت ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ پیروز شد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۵ به سود صربستان
در شروع ست دوم صربستانی‌ها با عملکرد خوب در حمله و دفاع موفق شدند اختلاف امتیاز خوبی را ایجاد کنند تا نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۳ به سود صربستان همراه شود. دریافت ضعیف ایران و سرعت صربستان در حمله باعث شد تا دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۸ به سود شاگردان کواچ همراه شود. کار سرعتی صرب‌ها اختلاف امتیاز را افزایش داد و در نهایت ست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ به نفع صربستان به پایان رسید تا دو تیم در ست شماری برابر یک شوند.

ست سوم؛ ۲۸ بر ۲۶ به سود ایران
در شروع ست سوم ملی‌پوشان ایران اجازه ایجاد اختلاف امتیاز به صربستان ندادند، بازی دو تیم برابر پیش رفت و نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۶ به سود ایران همراه شد. بازیکنان جوان تیم ملی والیبال ایران در ادامه نیز اختلاف امتیاز را به عدد ۳ افزایش دادند تا دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ به سود تیم ملی کشورمان همراه شود. در ادامه در حالیکه ایران با نتیجه ۱۸ بر ۱۶ از حریف خود پیش بود، ولادیمیر الکنو که خیال واگذاری این ست را نداشت سعید معروف و صابر کاظمی را به جای سعادت و محمد طاهر وادی وارد زمین کرد. اما صربستان با دو امتیاز متوالی کار را در امتیاز ۱۸ برابر کرد. وادی و سعادت به جای خود بازگشتند، بازی دو تیم برابر پیش رفت و در نهایت ایران با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ برنده جدال زیبا در ست سوم شد.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود صربستان
 بازیکنان جوان ایران در شروع ست چهارم نیز عملکرد خوبی نسبت به صربستان داشتند و نخستین تایم استراحت فنی با برتری ۸ بر ۷ تیم ملی ایران همراه شد.  دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود صربستان همراه شد.  در نهایت ست چهارم با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود صربستان همراه شد تا ست پنجم سرنوشت بازی را مشخص کند.

ست پنجم؛ ۱۵ بر ۸ به سود صربستان
  پس از تساوی دو تیم در ست شماری تکلیف برنده بازی به ست پنجم کشیده شد و تیم ملی والیبال ایران که با بازیکنان ذخیره خود مقابل تیم قدرتمند صربستان حاضر شده بود در ست پنجم  با نتیجه ۱۵ بر ۸ مغلوب شد.
 تیم ملی والیبال ایران فردا در در آخرین بازی هفته سوم از ساعت ۱۲:۳۰ مقابل تیم ملی آلمان صف آرایی خواهد کرد.
انتهای پیام/
صربستان از سد تیم دوم ایران به سختی گذشت/ شکست برابر سرمربی سابق خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار